مسئولان وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر واکسن مورد نیاز را تامین کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محسن فتحی گفت:‌ در حال حاضر واکسیناسیون کرونا انجام می شود منتها باید جامعه هدف وسیع‌تر و بازتر دیده شده تا بتوان با سرعت بیشتری همه جامعه را واکسینه کرد.

وی افزود: طبق وعده داده شده قرار است ۴.۵ میلیون دوز واکسن کوبرکت در آخر تیرماه تحویل داده شود و مردادماه هم هفت میلیون دوز دیگر ارائه دهند. این چیزی است که کوبرکت اعلام کرده و سازمان غذا و دارو با هماهنگی وزارت بهداشت برای آن برنامه ریزی انجام داده است. به عبارت دیگر تا پایان مردادماه ۱۲ میلیون دوز واکسن تزریق می شود که این برای حدود شش میلیون نفر است چون باید تزریق دوز دوم را هم در نظر گرفت. جامعه هدف هم کسانی هستند که ریسک بالاتری برای ابتلا دارند. دلیل آن است که زنجیره انتقال کرونا را بتوان قطع کرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: منظور از افراد با درصد ابتلای بالا کسانی هستند که موقعیت شغلی شان جوری است که احتمال ابتلا به ویروس کرونا در آنها زیاد است. با این کار می توان زنجیره انتقال کوید را تا حد زیادی قطع کرد. مشاغلی همچون خبرنگاران، کادر درمان، پاکبانان، رانندگان تاکسی و اتوبوس و مواردی از این دست مد نظر است یعنی افرادی که روزانه با چندین نفر در ارتباط هستند.

فتحی با اشاره به وجود مراکز واکسیناسیون گفت: ‌تعداد مراکز واکسیناسیون به اندازه کافی وجود دارد. موضوع بر سر وجود واکسن برای تزریق است که باید واکسن کافی تأمین شود. برکت و انستیتوپاستور اعلام کرده که به تولید انبوه رسیده و قرار است واکسن را وارد بازار کنند. وعده واردات هفت میلیون دوز واکسن سینافارم هم داده شد. البته که نمی توان خیلی روی این گونه وعده ها حساب کرد. کما اینکه تجربه نشان داد دوز اول وارد می شود و بعد به دلیل ایجاد مشکل در واردات دوز دوم مردم سردرگم شده که نمونه آن را در تشکیل صف های طویل دیدیم.

به گزارش ایسنا وی در پایان اضافه کرد: مراکز تزریق واکسن کرونا به اندازه کافی وجود دارد منتها باید مسئولان وزارت بهداشت واکسن به اندازه کافی تأمین کنند تا تعداد زیادی از مردم واکسینه شوند چون دیگر مردم تعطیلی بازار و قرنطینه را قبول ندارند و آستانه تحمل‌شان پایین آمده است. تنها راه واکسیناسیون عمومی است تا آرامش جامعه برگردد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.