باید از شان جامعه پزشکی صیانت شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید موید علویان روز دوشنبه در نشست خبری به چالش‌های حوزه سلامت و جامعه پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: وضعیت حوزه سلامت کشور خوب نیست و مسئولین مربوطه باید به فکر باشند.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با اشاره به چالش‌های پیش روی وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور گفت: عدم توجه به نقش و جایگاه پزشکی خانواده باعث شده تا پزشکان عمومی ما سرگردان باشند، کم رنگ شدن نقش سازمان نظام پزشکی در تصمیم گیری های حوزه سلامت جای انتقاد دارد، نبود نماینده‌ای از سازمان نظام پزشکی در ستاد ملی مقابله با کرونا جای گلایه دارد.

وی با انتقاد از نگاه ارباب رعیتی در قسمت‌هایی از حوزه سلامت افزود: یکی دیگر از چالش‌های جامعه پزشکی کشور، تشدید فاصله طبقاتی در بین اقشار پزشکی است، استفاده از ظرفیت بالقوه سازمان نظام پزشکی برای تبدیل شدن به بالفعل امری ضروری است، احصا مشکلات و اولویت‌های سازمان نظام پزشکی باید در دوره جدید فعالیت این سازمان مورد توجه قرار بگیرد.

علویان با تاکید بر استفاده از نظرات صاحبان فرآیند برای تعیین اولویت‌های سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: باید از شأن جامعه پزشکی صیانت بشود، شأن جامعه پزشکی باید در رسانه ملی و فضای مجازی حفظ شود و رسانه‌ها فرصت خوبی برای این کار هستند، یکی از برنامه‌های سازمان نظام پزشکی، جلب اعتماد مردم است و اگر این اتفاق رخ ندهد مشکلات جامعه پزشکی حل نخواهد شد.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران بر تعامل حداکثری سازمان نظام پزشکی با جریانات پزشکی در دوره جدید فعالیت سازمان تاکید کرد و گفت: ما به هیچ وجه وارد بازی‌های سیاسی نخواهیم شد، چون جریانات فکری پزشکی را جدا از افکار سیاسی می‌دانیم.

وی با تاکید بر عادلانه شدن تعرفه‌های پزشکی، تصریح کرد: تعرفه‌ها باید متناسب با شرایط کشور، نرخ تورم و قیمت ارز تعیین شود.

علویان بر حمایت از فارغ التحصیلان جوان رشته پزشکی تاکید کرد و افزود: اطلاعات پزشکان یک امانت در سازمان نظام پزشکی است و نباید آنها را بفروشیم، حوزه سلامت فقط وزارت بهداشت نیست، یکی از برنامه‌های ما ایجاد خانه پزشک و راه اندازی باشگاه پزشکان ایرانی سراسر جهان است. برای هر کدام از اینها برنامه داریم.

به گزارش مهر عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران در پایان خواستار ارتباط سازمان نظام پزشکی با پزشکان ایرانی خارج از کشور شد و گفت: ساختار فعلی سازمان نظام پزشکی باید ارتقا پیدا کند، اقتدار سازمان نظام پزشکی باید برگردد و این اقتدار در برخورد با تخلفات پزشکی باز می‌گردد. دوران خوشی و بخور بخور کسانی که صلاحیت ورود به حیطه پزشکی را ندارند تمام شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.