اواخر این هفته دوز دوم واکسن کرونا برای کادر درمان را دریافت می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسین کرمانپور در خصوص وضعیت دوز دوم واکسن کرونا کادر درمان گفت: از اواخر این هفته دوز دوم واکسن کرونا برای کادر درمان را از وزارت بهداشت دریافت می‌کنیم. اگر این اتفاق بدون مشکلی پیش رود، در نهایت حتی تعداد اندکی از دانشجویانی که به گروه کادر درمان اضافه شدند هم واکسینه خواهند شد.

وی افزود: افرادی که واکسینه نشدند، گروهی از کادر درمان هستند نظیر منشی‌ها، پرسنل مطب‌ها، پرسنل داروخانه‌ها، پرسنل فیزیوتراپی‌ها و …  که در معرض شدید ویروس کرونا قرار دارند. ما منتظر دستور و موافقت وزارت بهداشت به صورت مکتوب هستیم تا بتوانیم برای واکسیناسیون حدود ۵۰ هزار نفری که باقی ماندند، اقدامات لازم را انجام دهیم، برای کادر درمان بالای ۵۰ سال حدود ۵۰ هزار دوز واکسن و برای سنین پایین‌تر حدود ۱۱۰ هزار دوز درخواست داده‌ایم. اگر به همین صورت پیش رود حدود ۹۸ درصد از کادر درمان واکسینه خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در پایان اضافه کرد: تمام واکسن‌های داخلی و خارجی یک مرحله به نام کیفیت اثربخشی دارند، این موضوع در تمام افراد تاثیر مختلفی دارد با این حال جای نگرانی وجود ندارد زیرا  افرادی که بعد از تزریق واکسن به کرونا مبتلا می‌شوند،  به دیگران  انتقال نمی دهند و در نهایت دچار بیماری سبکی همچون سرماخوردگی خواهند شد؛ با واکسینه شدن احتمال مرگ و میر بسیار پایین می آید.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.