پدرخوانده‌های نظام پزشکی دغدغه پزشکان را ندارند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شب گذشته جلسه بررسی آینده سازمان نظام پزشکی با حضور تعدادی از کاندیدهای این دوره برگزار شد، در ابتدای این جلسه ابراهیم نوری گوشکی پزشک خانواده گفت: سازمان نظام پزشکی از اهداف خاصی برخوردار است که مهم‌ترین آن حفظ و حمایت از حقوق پزشکان است، در ابتدا افرادی که به این مسوولیت می‌رسند باید از بدنه این جامعه باشند و نباید پدرخوانده سازمان‌های صنفی باشند، این افراد با سازمان‌های دولتی خاص لابی برقرار می‌کنند و به دنبال منافع شخصی خود هستند. 

وی افزود: پدرخوانده‌های نظام پزشکی دغدغه پزشکان را نخواهند داشت، افرادی که طرح خود را در مناطق محروم نگذرانده‌اند نمی‌توانند دردی از جامعه پزشکی دوا کنند، افراد منتخب باید پاسخگوی نظام پزشکی باشند، و طبق قانون و مقررات به وظایف خود عمل کنند. حضور در انتخابات بسیار مهم است و افرادی که وارد این سیستم می‌شوند نباید سیاسی و سیاست‌زده باشند و به سمت جناح‌های خاص سوق داده نشوند.

شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان در ادامه گفت: اعتماد پزشکان به جامعه پزشکی کم شده است و باید ارتباط دو طرفه بین مسوولان و پزشکان برقرار باشد، و نیار به یک راه ارتباطی دو طرفه برای اعضا وجود داشته باشد تا افرادی که عضو این سازمان هستند به سازمان فقط به عنوان یک مرکز خنثی نگاه نگاه نکنند، تعارض منافع و سیاسی کاری نباید وجود داشته باشد. باید برای مواردی که حق و حقوق پزشکان مطرح است باید نظرخواهی از پزشکان انجام شود، همچنین باید مدیریت اعضای جوان را داشته باشیم.

وی افزود: باید برای افزایش ظرفیت پزشکی به امکانات و ظرفیت توجه داشت،‌متاسفانه امروز موضوع آمایش سرزمینی مورد غفلت قرار گرفته است، باید برای افزایش ظرفیت ببینیم که تعداد بیمارستان‌های آموزشی، تعداد امکانات چقدر است، باید ببینیم شرایط کلینیک‌های ما درست است یا خیر؟ متاسفانه برخی اظهار نظرها درباره افزایش ظرفیت پزشکی به درستی بیان نمی‌شود باید در این زمینه ظرفیت‌های کشور مشخص شود و نظام پزشکی در قبال این مسئله بازوی کارشناسی باشد، رشته مامایی ماماهایی زیادی تربیت شده‌اند و امروز منشی شده‌اند، از سویی ترویج زایمان طبیعی رایگان را تبلیغ می‌کنیم و از آن استقبال نمی‌شود و در جای خود از آنها استفاده نمی‌شود، باید نیازهای کشور را بسنجیم و مجدد برنامه‌ریزی انجام دهیم.

در ادامه جلسه مهدی خاجوی متخصص مغز و اعصاب و کاندید این دوره انتخابات نظام پزشکی گفت: دغدغه پزشکان امروز مهاجرت، سیستم معیشتی و سایر مشکلات است، باید کمیته‌ای به عنوان پل ارتباطی بین وزارت بهداشت نظام پزشکی و پزشکان ایجاد شود، باید نظام پزشکی به دغدغه‌های دستیاران توجه داشته باشد، باید افرادی به این سیستم ورود پیدا کنند که ذی‌نفع نباشند و باید روند تدریجی تغییر سیاست‌ها را داشته باشیم، متاسفانه امروز همکاران من به فکر مهاجرت هستند و برخی دیگر نیز به گونه‌ای طبابت می‌کنند که مردم مایوس شده‌اند و این موضوع نشان دهنده ضعف سیستم صنفی ما است و متاسفانه افرادی که بانی وضع موجود هستند دوباره کاندید شده‌اند و خواستار اصلاح روند امور هستند درحالی که آنها توانایی این کار را ندارند.

به گزارش فارس در پایان محمد جهانگیری معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: کمتیه‌های مختلفی تشکیل شده است، جلساتی با دوستان پروانه‌دار تشکیل شده است، با نمایندگان و اعضای سازمان جلساتی برگزار شده است و نباید این اقدامات نادیده گرفته شوند، امروز سازمان دامپزشکی هم در کشور داریم و سازمان‌های مشابه دیگری نیز وجود دارد اما سازمان نظام پزشکی همواره در نظر افکار عمومی قرار دارد، برخی عنوان می‌کنند که در بحران کرونا سازمان نظام پزشکی نقشی نداشت اما این سازمان نقش خود را به خوبی ایفا کرده است. سامانه 4030 با همکاری سازمان نظام پزشکی راه‌اندازی شد، همچنین توزیع واکسن برای پزشکان نیز توسط این سازمان پیگیری شد. اگر سازمان نظام پزشکی ورود نکرده بود واکسیناسیون پزشکان انجام نمی‌شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.