سخنی با تشکل‌های غیردولتی بخش کشاورزی و دامپروری
بی‌تردید مسیر عبور کشور از بحران‌ها و دست‌یابی به نقطه خودکفایی، از کشاورزی و دامپروری می‌گذرد، کمااینکه امروزه جنگ‌ها در دنیا بر سر غذا و منابع آب است؛ لذا چنانچه ما نتوانیم این مهم را تامین کنیم، قطع به یقین در آینده با مشکلات عدیده مواجه خواهیم شد.

امروز بر کسی پوشیده نیست که تاریخ مصرف تفکر مدیریتی قبلی وزارت جهاد کشاورزی و ورود دولت به سیستم شکست‌خورده و ناکارآمد بازارگاه و همچنین انحصار واردات نهاده‌های دامی و یارانه‌ها گذشته است و همگان دریافته‌اند که منافع این یارانه‌ها تنها به جیب دلالان روانه شده و تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی در این‌خصوص متضرر گردیده‌اند. تنها راه دست‌یابی به ساحل نجات این است که وزارتخانه به جای ورود در قالب بازارگاه، پشتیبانی امور دام و...، صرفا اقدام به ریل‌گذاری و بسترسازی نموده و از دخالت در صنعت خودداری نماید، کمااینکه تا در گذشته حجم عمده‌ای از یارانه‌هایی که به تولید و نهاده‌ها تخصیص داده شده است، به هدر رفته و به دست مرغدار و دامدار واقعی نرسیده است.

با توجه به موارد مذکور، شایسته است وزیر آینده جهاد کشاورزی برخاسته از بطن بخش کشاورزی و از بدنه صنوف مرتبط بوده و دغدغه‌ی تشکل‌های تولیدی، تشکل‌های کارفرمایی و تشکل‌های کارگری را داشته باشد تا بتواند با مدیریت منابع و بسیج نیروها، وضعیت نابسامان ایجاد شده توسط دولت فعلی در زمینه تولید گوشت، مرغ و سایر محصولات کشاورزی و سوء استفاده سودجویان را جبران کند. امروز وزارت جهاد کشاورزی نیازمند سکان‌داری است که از صفت مذموم خودرأیی و خودکارشناس‌پنداری مبرا بوده و از کارشناسان و متخصصین استفاده نماید.

اینجانب طی چندین سال گذشته که بنا به ضرورت مسئولیتم، با جناب آقای «مهندس علیرضا بزرگی» در سطح استان همکاری داشته و با نظرات و تجربیات ایشان از نزدیک آشنا هستم، معتقدم ایشان که از نیروهای آشنا با محرومیت، متخصص در حوزه امنیت غذایی، مدیر برتر جهادی کشور و مدیری سالم و ارزشی بوده است، به دور از هرگونه منیت و خودرأیی، با فضای تشکل‌های بخش کشاورزی و دامپروری کاملاً آشنا بوده و از واگذاری امور تخصصی و کارشناسی به کارشناسان ابایی ندارد؛ کمااینکه ایشان در عمل نشان دادند که در حوزه نظام دامپزشکی، همواره برای نظرات فنی دامپزشکان احترام قائل هستند.

همکاری نزدیک با مهندس بزرگی بر اینجانب ثابت نموده است که ایشان از دل صنعت برخاسته و با ادبیات و مشکلات تولیدکنندگان آشنا می‌باشند لذا می‌توانند وزیری واقعی برای تشکل‌ها و بخش خصوصی باشند و تنها فردی در میان گزینه‌ها هستند که عملاً امتحان خود را پس داده و در هر شرایطی از نیروهای متخصص استفاده می‌کنند.

از همکاران خودم و تشکل‌ها و سندیکاهایی تولیدی، کارفرمایی و کارگری حوزه کشاورزی و دامپروری درخواست می‌کنم که با کنار نهادن بی‌تفاوتی نسبت به این موضوع حیاتی، سعی نمایند به جای اعتراضات مقطعی به وضعیت موجود، از همین امروز راه همکاری با دولت سیزدهم را در پیش گرفته و به یاری وزیر جهاد کشاورزی آینده شتافته و با رایزنی و کمک به رئیس‌جمهور منتخب، مسیر انتخاب وزیری مدیر و مدبر برای وزارت استراتژیک جهاد کشاورزی را هموار نمایند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.