افزایش ۵۷ درصدی اهداکنندگان با سابقه و مستمر خون در چهار ماه نخست سال
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بشیر حاجی بیگی گفت: در چهار ماه اول سال جاری ۸۵۰ هزار نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند، از این تعداد ۷۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی اهدا شده است.

وی افزود: میزان مراجعه افراد در چهار ماه اول سال در مقایسه با سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است. در این بازه زمانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد پلاکت، پلاسما و گلبول‌های قرمز فشرده شده در بین مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور توزیع شده است، استان‌های تهران، فارس، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین میزان اهدای خون را در میان استان‌های کشور داشته اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: بر اساس آمار موجود در حوزه اهداکنندگان خون مستمر با افزایش ۵۷ درصدی روبه‌رو هستیم، بانوان تنها سهم پنج درصدی در اهدای خون دارند که باید در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند. مردان سالانه ۴ بار و زنان ۳ بار در سال می‌توانند خون سالم خود را اهدا کنند. افرادی که دو بار در سال خون خود را اهدا کنند، جزو اهدا کنندگان مستمر محسوب می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان حاجی بیگی در پایان اضافه کرد: واکسیناسیون هیچ منافاتی با اهدای خون ندارد و اگر افراد علائمی نداشته باشند با مراجعه به مراکز انتقال خون می‌توانند خون سالم خود را با هدف رفع نیاز بیماران اهدا کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.