دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت ابلاغ شد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علی اکبر حقدوست در نامه ای این دستورالعمل را ابلاغ کرد که به شرح زیر است: 
 
رئیس محترم دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ... 
 
مرتبه استاد ممتازی والاترین جایگاه علمی، اخلاقی و بالاترین رتبه دانشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور محسوب می شود. استاد ممتاز فردی عالم، اثرگذار، اخلاق مدار و ارزش مدار است که به واسطه تولید، مدیریت، انتقال و کاربست موثر دانش در رشته خود سرآمد بوده و علاوه بر ایده آفرینی در حوزه های مختلف، تاثیرات فرامکانی ارزشمند، گسترده و هدایت گرانه ای را در طول زمان، نه تنها در دانشگاه، بلکه در عرصه های ملی، منطقه ای و بین المللی برجای گذاشته است.

لذا به منظور تکریم و ارج نهادن به این معلمان و محققان پیشگام و برجسته در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و اعضای هیات علمی با مرتبه استادی که دارای حسن شهرت اخلاقی و خدمات و اثرات برجسته و با کیفیت در سطوح ملی منطقه ای بین المللی باشند، "دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز" وزارت متبوع تهیه گردید. این دستورالعمل پس از یکسال کار کارشناسی و سه نوبت طرح در هیات ممیزه مرکزی به تائید وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است و هم اکنون جهت اجراء ابلاغ می گردد.

از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، تمامی مقررات و آئین نامه‌های قبلی دانشگاه‌ها در این خصوص لغو وبلااثر بوده و مبنای اقدام بعدی مفاد این دستورالعمل خواهد بود.

لازم به ذکر است دانشگاه‌ می‌تواند برای استاد ممتاز خود امتیازاتی را درنظر و بعد از تصویب در هیئت امناء، اعمال نماید.
 
دستورالعمل نحوه انتخاب استاد ممتاز از اینجا قابل مشاهده است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.