بررسی احتمال ابتلای مجدد به کرونا در افراد واکسینه نشده
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده بر اساس بررسی انجام شده اعلام کرد: افراد واکسینه نشده در مقایسه با افرادی که به طور کامل واکسن کروناویروس را دریافت کرده اند دو برابر بیشتر احتمال دارد مجدد به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شوند.

کارشناسان این مرکز اظهار داشتند: یافته های بدست آمده تاکید کننده این توصیه است که همه واجدین شرایط دریافت واکسن کووید-۱۹، صرف نظر از وضعیت قبلی ابتلا به کروناویروس در برابر بیماری واکسینه شوند.

این بررسی بر اساس مطالعه انجام شده روی ۲۴۶ فرد بزرگسال آمریکایی است که در ماه های مه و ژوئن سال جاری مجدد به کروناویروس آلوده شدند. محققان وضعیت این افراد را با ۴۹۲ داوطلبی که تحت کنترل بوده و از نظر جنسیت، سن و زمان تست اولیه مثبت یکسان بودند مقایسه کردند.

بررسی های انجام شده نشان داد: افرادی که در برابر کروناویروس واکسینه نشده اند در مقایسه با افرادی که واکسن کووید-۱۹ را به طور کامل دریافت کرده اند ۲.۳۴ برابر بیشتر احتمال دارد مجدد به کرونا آلوده شده باشند.

به گزارش ایسنا همچنین در این بررسی آمده است: مدت زمان مصونیت ناشی از عفونت هنوز به درستی درک نشده و ممکن است تحت تاثیر سویه های جدیدتر ویروس قرار گیرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.