کشورهای مرفه باید از نوبت سوم واکسن کرونا چشم‌پوشی کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کارشناسان سلامت در آکسفورد هشدار دادند تزریق دوز تقویتی واکسن ویروس کرونا در کشور‌های ثروتمند، موجب افزایش مرگ و میر‌های ناشی از این ویروس در سایر نقاط جهان می‌شود.

رئیس گروه واکسن آکسفورد گفت: اگر رهبران سیاسی کشور‌های غربی مسئولیت خود در قبال بقیه بشریت را نپذیرند، تزریق دوز تقویتی واکسن به مردم را به جای اهدای واکسن به دیگر مردم جهان در اولویت قرار دهند، بسیاری از مردم در سراسر دنیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست خواهند داد.

کارشناسان تاکید کردند: اکنون زمان کلیدی برای تصمیم گیران است. گسترش مقیاس تزریق دوز تقویتی واکسن در یک کشور ثروتمند، سیگنالی را به سایر کشور‌ها ارسال می‌کند که تقویت کننده‌ها در همه جا مورد نیاز هستند. این امر بسیاری از دوزهای واکسن را از سیستم اهدای واکسن خارج می‌کند و در نتیجه بسیاری دیگر از مردم جان خود را از دست می‌دهند، زیرا حتی امکان دریافت یک دوز واکسن را هم نداشته اند.

اگر میلیون‌ها نفر به رغم فقدان تحقیقاتِ علمی موثق، دوز تقویتی واکسن را دریافت کنند، تاریخ دورانی را به یاد خواهد آورد که رهبران سیاسی تصمیم گرفتند در بزرگترین بحران جهان، مسئولیت خود در قبال بقیه بشریت را نپذیرند.

انگلیس، آلمان و فرانسه از جمله کشور‌هایی هستند که تزریق دوز سوم واکسن کروناویروس را آغاز کرده یا برنامه ریزی‌هایی در این رابطه داشته اند و این درحالیست که سازمان بهداشت جهانی "WHO" اعلام کرده است که خودداری از تزریق دوز تقویتی حداقل تا پایان ماه سپتامبر می‌تواند شکاف توزیع واکسن در میان کشور‌های فقیر و غنی را از بین ببرد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.