آزمایش سه داروی ضد التهاب برای درمان کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: محققان به دنبال بررسی داروهای مورد استفاده برای درمان مالاریا، لوسمی و بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت برای درمان کووید-۱۹ هستند.

آنها بر این باور هستند که داروهای ضدالتهابی می توانند واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن را نسبت به ویروس کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به کرونا که به شدت بیمار هستند، کاهش دهد.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای اعلام کرد که داروهای "آرتسونات" "artesunate" "ایماتینیب" "Imatinib" و "اینفلکسی مب" "Infliximab" توسط یک گروه متخصص مستقل برای بررسی کاهش خطر مرگ و میز در بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند، انتخاب شده است.

در این آزمایش بالینی که توسط سازمان جهانی بهداشت هدایت و به اصطلاح "آزمایش همبستگی PLUS" نامیده می شود، محققانی از چند کشور تاثیر داروهای مختلف را بر بیماری به شدت عفونی کووید-۱۹ بررسی می کنند.  

این داروها بر بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان بستری هستند در ۶۰۰ بیمارستان در ۵۲ کشور آزمایش می شوند.  

"آرتسونات" "artesunate" یک داروی تزریقی است که برای درمان مالاریای شدید در بیماران بزرگسال و کودکان استفاده می شود. "ایماتینیب" "Imatinib" که برای درمان سرطان های خاص، عمدتا سرطان خون تجویز می شود، عملکرد پروتئینی را مسدود می کند که به سلول های سرطانی در بدن برای تکثیر شدن سیگنال می دهد.  

"اینفلکسی مب" "Infliximab" یک آنتی بادی تک کلونی است که برای درمان چند بیماری خود ایمنی مانند بیماری کرون، آرتریت روماتوئید و پسوریازیس استفاده می شود.

محققان امیدوار هستند حداقل یکی از این درمان ها همانند گروهی از داروها عمل کند که به عنوان مهار کننده های اینترلوکین-۶ "IL-۶" شناخته می شوند که واکنش بیش از حد خطرناک سیستم ایمنی بدن را نسبت  به ویروس کووید-۱۹ که «طوفان سیتوکین» نامیده می شود، کاهش می دهد.

این طوفان زمانی به وجود می آید که بدن نه تنها با ویروس مبارزه می کند بلکه به سلول ها و بافت های خود نیز حمله می کند.  

در موارد ابتلا به کووید-۱۹ بروز طوفان سیتوکین می تواند باعث بروز ناراحتی تنفسی شود که می تواند منجر به نارسایی و مرگ اندام های چند سیستم شود.

آرتسونات برای بیماران مبتلا به کرونا به صورت داخل وریدی به مدت هفت روز تجویز می شود، ایماتینیب یک بار در روز به مدت ۱۴ روز تجویز می شود و اینفلکسی مب،   در یک دوز واحد تزریق می شود.

تدروس آدهانوم گبریسوس مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در بیانیه ای گفت: یافتن داروهای موثرتر و در دسترس برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ همچنان یک نیاز اساسی است و این مفتخر است که این تلاش جهانی را رهبری می کند. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.