باید دوز سوم واکسن کرونا برای افراد پرخطر تزریق شود
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ملک فاضلی ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا در کشور گفت: با توجه به میزان مرگ و میر بالای ناشی از شیوع کرونا که به نوع برنامه‌ریزی‌ها در گذشته برمی‌گردد باید گفت که نحوه کنترل این بیماری در کشور رضایت‌بخش نیست.
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سویه جدید کرونا تحت عنوان لامبدا از نظر قدرت اثرگذاری جای بحث دارد اما باید به این نکته توجه شود که هر اندازه ویروس در بدن بیمار بیشتر باقی بماند جهش پیدا خواهد کرد، کما اینکه ممکن است شاهد سویه جدید دیگری از آن نیز باشیم که نام دیگری برای آن تعیین شود، آنچه مسلم است میزان کشندگی سویه‌های این ویروس به میزان پروتئین موجود در آن بستگی دارد که باعث تاثیر قدرت اثرگذاری آن می‌شود، اما نوع جهش این ویروس در هر فردی ممکن است متفاوت باشد.

وی در رابطه با تاثیر اعمال محدودیت در تردد از مرزها و پروازها برای کنترل کرونا در کشور تاکید کرد: جهش ویروس می‌تواند حتی در افراد مختلف داخل کشور هم رخ دهد و ساختار آن شبیه دلتا یا لامبدا باشد، ضمن اینکه تجربه نشان می‌دهد که هیچ گونه اعمال محدودیتی نمی‌تواند مانع گسترش این بیماری در سطح دنیا یا ایران شود.

فاضلی ادامه داد: آنچه باید در جهت پیشگیری از شیوع این بیماری انجام دهیم، انجام واکسیناسیون در سطح گسترده و تسریع روند آن بوده و این بهترین کمک به جامعه برای پیشگیری از گسترش دامنه شیوع این بیماری است، ضمن اینکه واکسیناسیون باید در حداقل زمان انجام شود، چرا که هر اندازه زمان انجام واکسیناسیون را طولانی‌تر کنیم قطعا با مشکلات جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر بتوانیم با سرعت بیشتری واکسیناسیون عمومی را انجام دهیم هم میزان مرگ و میر ناشی از شیوع کرونا و هم تعداد افراد بستری در بیمارستان کاهش پیدا می‌کند و هم زمان بیشتری برای برنامه‌ریزی در جهت کنترل این بیماری خواهیم داشت. ضمن‌اینکه هزینه‌های حوزه درمان کشور را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.
 
به گزارش خبرگزاری خانه ملت وی در پایان اضافه کرد: هم‌اکنون باید دوز سوم واکسن افراد پرخطر تزریق شود ضمن اینکه هزینه تزریق واکسن برای هر فرد به اندازه یک صدم هزینه درمان بیمار مبتلا به کرونا است، بنابراین از وزیر بهداشت می‌خواهیم به طور جدی به تسریع روند واکسیناسیون عمومی در کشور بپردازد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.