راه‌اندازی سامانه تلفنی مشاوره‌ رایگان بیماران اوتیسم در بحران کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سحرانه جوادی گفت: مهم ترین اقدامی که این انجمن در دوران کرونا برای دسترسی خانواده‌ها به انجمن و خدمات آن راه‌اندازی کرد، سامانه تلفنی است، مردم از سراسر ایران می‌توانند با انجمن تماس بگیرند و خدمات مشاوره‌ای رایگان دریافت کنند. از طریق این سامانه، تمام خدمات کیلینک ها را به صورت تلفنی در اختیار مردم قرار می‌دهیم، از این طریق می‌توانیم مداخله درمانی در دوران کرونا را کاهش بدهیم.

وی در خصوص روش جدید درمان افراد اوتیستیک اظهار کرد کرد: در حال حاضر در دنیا درمان افراد اوتیستیک درمان خانواده محور است. امروزه صرفا با جلسات کاردرمانی و گفتاردرمانی نمی‌توان این بیماری را درمان کرد. خانواده بیشترین زمان را در طول روز با این افراد ارتباطات دارند و معاشرت می‌کنند، آن‌ها در محیط خانواده رشد و پیشرفت می‌کنند. بنابراین باید تمرکز بر روی آموزش خانواده باشد و با مشاوره‌، خانواده ‌را توانمند کنیم تا یاد بگیرند مثل یک کار درمان و گفتار درمان با فرزند خود ارتباط برقرار کنند و آن‌ها را آموزش دهند.

مدیر واحد سلامت خانواده انجمن اوتیسم ایران تصریح کرد: ما در انجمن از ابتدای کرونا به دلیل محدودیت‌ها چندین دوره آموزش خانواده محور را به صورت آنلاین برگزار کردیم و همینطور به صورت تلفنی به خانواده ها خدمات مشاوره‌ای ‌دادیم، متاسفانه با تعطیلی مراکز درمانی در دوران پیک کرونا، افراد مبتلا به اوتیسم از درمان باز ماندند، درحالی که این افراد، نیازمند روند درمانی دائمی هستند و از این تعطیلی‌ها و تداخل‌ها در روند درمانی آسیب دیدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان جوادی در پایان اضافه کرد: افراد بالای ۱۸ سال تحت پوشش انجمن در تهران و شهرستان‌ها واکسینه شدند. اما برای کودکان و افراد زیر ۱۸ سال واکسنی وجود ندارد و بازهم محدودیت‌ها پا برجاست. همچنین خانواده این افراد هم نیاز به واکسن دارند، اما تدبیری برای این کار صورت نگرفته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.