وجود واکسن کرونا از نوع اصلی و تقلبی بازی با مال و جان مردم است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد علی محسنی بندپی در خصوص کمبود دارو و عدم نظارت در ارائه خدمات به بیماران کرونایی گفت: براساس مستندات دو سال اخیر شاهد بودیم که کالاهایی که به شکل اساسی و طبیعی نیاز جامعه محسوب می‌شدند با رشد چندین برابری قیمت مواجه بودند. دو حالت کلی می‌توانیم برای این وضعیت تعریف کنیم اولا: احتکار و کمیاب شدن کالاهای اساسی از جمله دارو و در ثانی، زمانی که تقاضا برای کالایی نظیر دارو بیش از حد نیاز باشد عرضه آن کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در عرضه و تقاضا همیشه با یک معادله نامتناقض روبرو هستیم و امروز این تناقض خود را در بازار کرونا نشان داده است، از واکسن کرونا گرفته تا کمبود داروهای درمانی  این ماجرا نه تنها در کشور ما بلکه در کل دنیا تکرار می‌شود و تکذیب این مسئله دردی را دعوا نمی‌کند.

وی افزود: کمبود دارو در شرایط کنونی در کل دنیا وجود دارد اما در کشور ما در سایه عدم نظارت و تحریم‌ها بیشتر است و اوج گیری پیک پنجم کرونا این کمبود را بیش از گذشته نشان داد. امروز تنها کمبود دارو نیست که موجب ناراحتی مردم شده بلکه عدم نظارت در بازار توزیع و عرضه منجر به ناراحتی مردم شده که خسارات جبران ناپذیری را به همراه دارد. ضعف نظارت نیازمند همراهی و همگامی دولت و قوه قضائیه است، قطعا قوه مقننه در این بین همراهی لازم را خواهد داشت. 

محسنی بندپی تاکید کرد: جولان دلالان دارو در بازار سیاه ناصر خسرو نشان از ضعف نظارت بر سیستم عرضه و تقاضا دارد که وجود واکسن کرونا از نوع اصلی و تقلبی بازی با مال و جان مردم است. استفاده از پوکه خالی واکسن‌های مصرف شده و باز تولید آنها به واسطه آب و عرضه آنها به قیمت ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان در بازارهای کاذب نمونه‌ای از بی توجهی به جان مردم است که در سایه ضعف نظارت شدت گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمهیدات در نظر گرفته برای تخلفات عرضه کالاهای اساسی به ویژه دارو آنقدر بازدارنده نبوده که شاهد این اقدامات نباشیم در کنار این خلاءها، سیستم نظارتی هم به درستی عمل نکرده که شاهد چنین ضعف‌های در سازمان‌ها و نهادها متولی طی دوسال اخیر نباشیم. مردم کمبودها را به واسطه تحریم‌ها تحمل می‌کنند اما این تخلفات در سایه جولان دلالان را نمی‌پذیرند.

وی اظهار کرد: در پیک پنجم بیماری با ۷۱۰ قربانی کرونا در طول یک شبانه روز روبرو بودیم، بیمارانی که نیازمند کپسول اکسیژن و حتی داروهای مختلف برای مقابله با بیماری بودند، مسلما عرضه دارو کم بی تاثیر در نابسامانی اوضاع و شدت گیری شرایط وخیم بیماری نیست؛ اما شرط اول و آخر بهبود شرایط، باز می‌گردد به خود مردم فراموش نکنیم، اگر کشورهای توسعه یافته توانستند بیماری را کنترل کنند باور داشتند که این بیماری با کسی شوخی ندارد و هرکس مطابق با اوضاع خود اقدام به عمل نکرده که پیک سوم، چهارم و پنجم بیماری را در کشورشان مشاهده کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محسنی بندپی در پایان در خصوص ویزیت گران خانگی بیماران در پایان خاطرنشان کرد: تمام خدمات پزشکی توسط وزارت بهداشت تعرفه گذاری شده است، گزارشاتی که منتشر می‌شود مبنی بر ویزیت گران و نجومی بیماران کرونایی بخشی به کمبود نیرو در وزارت بهداشت و قسمتی به عدم اطلاع رسانی مردم مبنی بر ویزیت‌های نجومی خانگی باز می‌گردد؛ اگر مردم در این راستا با وزارت بهداشت ارتباط گرفته و تخلفات اینچنینی مطرح کنند کمتر شاهد چنین تخلفاتی در حوزه بهداشت و درمان پزشکی خواهیم بود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.