بررسی تاثیر واکسیناسیون بر شدت ابتلا به سویه دلتای کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: افرادی که به طور کامل در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شده اند، ۱۰ برابر کمتر احتمال دارد به دلیل ابتلا به عفونت در بیمارستان تحت درمان قرار گیرند. همچنین احتمال فوت این افراد نسبت به گروه هایی که در برابر بیماری واکسینه نشده اند هم ۱۰ برابر کمتر است.

آمارها همچنین نشان می دهد: احتمال ابتلای افرادی که به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند نسبت به گروه های دیگر در وهله اول پنج برابر کمتر است.

این مرکز اعلام کرد: یافته های بدست آمده بر اساس بررسی موارد ابتلا به کروناویروس در فاصله ماه های آوریل تا ژوئیه در ایالت های آلاباما، آریزونا، کلرادو، ایندیانا، لوئیزیانا، مریلند، مینه سوتا، نیومکزیکو، کارولینای شمالی و یوتا و همچنین شهرهای لس آنجلس، نیویورک سیتی و سیاتل است.

بنابر اعلام این مرکز، این بازه زمانی ظهور و گسترش نوع دلتای کروناویروس را پوشش می دهد که به گفته محققان نسبت به سایر گونه های ویروس مسری تر است و باعث ابتلا به نوع شدیدتر بیماری می شود.

به گزارش ایسنا محققان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در آمریکا تاکید کردند: میزان موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹، بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از آن در افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند نسبت به گروه هایی که واکسن کووید-۱۹ را به طور کامل دریافت کرده اند به طور قابل توجهی بالاتر است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.