تاکنون بیش از ۲۲۸ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، همچنین ۲۰۴ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۸۷ نفر از مبتلایان به کووید - ۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۲.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۶۹۰ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۳.۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۱ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۸۹ هزار و هند با بیش از ۴۴۴ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۱۹۶ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "شنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۴۲,۷۹۹,۹۰۷ مبتلا، ۶۹۰,۷۱۴ قربانی
2_ هند ۳۳,۴۱۵,۸۸۹ مبتلا، ۴۴۴,۵۶۳ قربانی

3_ برزیل ۲۱,۱۰۲,۵۳۶ مبتلا، ۵۸۹,۷۴۴ قربانی
4_ انگلیس ۷,۳۷۱,۳۰۱ مبتلا، ۱۳۴,۹۸۳ قربانی

5_ روسیه ۷,۲۳۴,۴۲۵ مبتلا، ۱۹۶,۶۲۶ قربانی
6_ فرانسه ۶,۹۴۲,۱۰۵ مبتلا، ۱۱۵,۹۶۰ قربانی

7_ ترکیه ۶,۷۹۴,۷۰۰ مبتلا، ۶۱,۱۴۰ قربانی
8_ ایران ۵,۳۹۶,۰۱۳ مبتلا، ۱۱۶,۴۳۶ قربانی

9_ آرژانتین  ۵,۲۳۷,۱۵۹ مبتلا، ۱۱۴,۲۸۶ قربانی
10_ کلمبیا ۴,۹۳۷,۵۹۶ مبتلا، ۱۲۵,۸۲۶ قربانی

به گزارش ایسنا براساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، فرانسه، ترکیه، ایران، آرژانتین، کلمبیا، اسپانیا، ایتالیا، اندونزی، آلمان و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.