واکسن کرونا برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال بی خطر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مطالعه شرکت های فایزر و بایون تک نخستین مطالعه بر اساس داده های بالینی مرحله آخر است که نشان می دهد تزریق هر گونه واکسن کرونا برای کودکان خردسال بی خطر و موثر است.

شرکت فایزر در اطلاعیه خود اعلام کرد: آنها در یک آزمایش بالینی که شامل بیش از ٢ هزار کودک گیرنده بود،  اثرات واکسن خود را مطالعه کردند، نتایج این مطالعه نشان داد که واکسن کرونا ایمن و در کودکان به خوبی تحمل شد ؛  همچنین این واکسن واکنش قوی آنتی بادی خنثی کننده را در کودکان دریافت کننده نشان داد.

واکسن کرونای فایزر که اولین واکسن کرونا بود که تزریق آن برای بزرگسالان درآمریکا مجاز شد، پیش از این برای استفاده در کودکان بالای ۱۲ سال مورد مطالعه و تأیید قرار گرفت.

فایزر تصریح کرد: طی ٩ ماه گذشته، صدها میلیون نفر از افراد ۱۲ ساله و مسن تر از سراسر جهان واکسن کووید-۱۹ ما را دریافت کرده اند.

آلبرت بورلا مدیرعامل فایزر هم در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: با گسترش گونه کرونای دلتا و تهدید قابل توجهی که این گونه از کرونا برای کودکان ایجاد می کند، مشتاق عستیم که حفاظت ایجاد شده توسط این واکسن را برای این افراد جوان تر گسترش دهیم.

فایزر و بایون تک درنظر دارند داده های اطلاعاتی خود را با سازمان غذا و داروی آمریکا، آژانس داروی اروپا و نهادهای دیگر به اشتراک بگذارند و درخواست صدور مجوز استفاده فوری در آمریکا را مطرح کنند.

سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از واکسن فایزر را برای افراد ۱۶ سال به بالا در ماه اوت "مرداد" صادر کرد. این واکسن همچنین برای مصارف اورژانسی در کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال مجاز است.

این دو شرکت همچنین اعلام کردند نتایج ٢ آزمایش دیگر که یکی روی کودکان ۲ تا ۵ سال و دیگری روی کودکان ۶ ماهه تا ۲ سال انجام شد، قرار است به زودی منتشر شود.

شرکت فایزر همچنین مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی آمریکا را به منظور زدن دُز سوم واکسن به افراد ۱۲ سال و بزرگتر را که به انواع خاص نقص ایمنی دچار هستند، دریافت کرده است. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.