موثرترین مداخله برای مهار اپیدمی کرونا انجام واکسیناسیون است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حمید سوری درباره واکسیناسیون کرونا گفت: یکی از موثرترین مداخلات برای مهار اپیدمی و قطع زنجیره انتقال بیماری‌های عفونی ازجمله کووید۱۹، انجام واکسیناسیون است. یعنی در واقع میزان ایمنی در جامعه باید به حدی برسد که چرخش ویروس به حداقل کاهش پیدا کرده و مدیریت شود.  

رئیس تیم واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت ادامه داد: واکسیناسیون و واکسن‌ها برادری خودشان را در یک سده گذشته ثابت کرده‌ و توانستند جامعه بشری را از مرگ نجات دهند، گفت: در ماجرای واکسیناسیون آبله، با اقدامات انجام شده از سال ۱۹۷۸ دیگر موردی نبوده، درحالی که اگر واکسیناسیون انجام نمی شد و این روند ادامه پیدا می‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیون کشته برجای می‌گذاشت.

وی با اشاره به اقدامات برخی برای مخالفت با تزریق واکسن افزود: واکسن جایگاه خاص خودش را دارد. عده خیلی معدود و نادر چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، اما متاسفانه برخی افراد با عناوینی نظیر دکتر و حجت الاسلام و ... اظهاراتی را مطرح می‌کنند که این‌ها کمی نگران کننده است. البته کم کاری خود ما و رسانه‌های رسمی هم بوده که نتوانستیم آنطور که باید این بحث‌هایی را که هیچ پشتوانه علمی ندارد خنثی کنیم.

سوری گفت: در مواردی که در این خصوص کار و تبیبن مساله انجام شده است، مردم به سمت و سوی چیزی که به نفعشان هست متمایل می‌شوند، ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است، گفت: باید اعتماد مردم جلب شود. باید واکسیناسیون را درست مدیریت کرد و حتی واکسن را به در خانه افراد برد و به کسانی که امکان دسترسی ندارند، رساند.

به گزارش ایسنا رئیس تیم واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: با گروه‌های مخالف واکسن هم سنگ‌هایمان را وا بکنیم، این دست اقدامات یک جور تشویش اذهان عمومی و مشارکت غیر مستقیم در قتل افراد هست و پسندیده نیست. در بسیاری از کشورها این اقدامات را در راستای مشارکت در قتل جمعی می‌دانند و با آن برخورد می کنند، درست است که واکسیناسیون یک امر شخصی و داوطلبانه است، اما کشورها می‌توانند برای صیانت از سلامت و جامعه و مردم خودشان تمهیدات سلبی و قانونی خاصی را اعمال کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.