افزایش ۸۰ درصدی خطر بستری شدن در سیگاری‌های مبتلا به کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، "اشلی کلیفت" و همکارانش در دانشگاه آکسفورد از سوابق پزشکی بیماران، نتایج آزمایش های کووید۱۹، داده های بستری در بیمارستان ها و گواهی فوت افراد استفاده کردند تا ارتباط بین سیگار کشیدن و شدت ابتلا به کووید۱۹ را از ژانویه تا اوت ۲۰۲۰ در ۴۲۱ هزار و ۴۶۹ شرکت کننده در بانک زیستی بریتانیا، شناسایی کنند.

طبق داده های این تحقیق، در مقایسه با افرادی که هرگز سیگار نکشیده بودند، افراد سیگاری ۸۰ درصد بیشتر در بیمارستان بستری می شدند و در صورت ابتلا به کووید۱۹ به میزان قابل توجهی بیشتر جان خود را از دست می دادند.

به گفته دیگر محققان نیز نتایج این مطالعه باعث اطمینان از عدم صحت یک فرضیه ابتدایی شد که ادعا می‌کرد، سیگار کشیدن در برابر ابتلا به کووید۱۹ مصونیت ایجاد می کند؛ فرضیه‌ای که در مطالعات اولیه و در ابتدای همه گیری مطرح شده بود.

همچنین این مطالعه تاکید کرد که یک زمینه ژنتیکی برای سیگار کشیدن زیاد با افزایش بیش از دو برابری خطر ابتلا به کووید ۱۹ و افزایش پنج برابری خطر بستری شدن در بیمارستان برای افراد سیگاری همراه بوده است و این تیم همچنین دریافت که خطر مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس در این گروه از افراد سیگاری ۱۰ برابر افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا کلیفت در پایان گفت: نتایج تحقیقات قاطعانه نشان می دهند که سیگار کشیدن با خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید۱۹ ارتباط دارد و همانطور که سیگار کشیدن بر خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان های مختلف و... تأثیر می گذارد، به نظر می رسد این مسئله در مورد کروناویروس نیز صادق است و الان زمان خوبی برای افزایش انگیزه ترک سیگار در افراد سیگاری است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.