کاهش محدودیت ها باید منوط به تزریق دو دوز واکسن به ۷۰ درصد جامعه باشد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی گفت: وزیر بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که تا پایان دهه فجر تعداد زیادی از مردم واکسینه خواهند شد که با توجه به افزایش واردات واکسن اخیرا بیان کرد که تا پایان مهرماه ۷۰ درصد جامعه واکسینه خواهند که ما امیدواریم با توجه به حجم واردات این اتفاق رخ داده و یا حداکثر تا پایان آبان ماه ۷۰ درصد جامعه دو دوز واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: قطعا برداشتن محدودیت ها باید منوط به واکسینه شدن ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم باشد. باید این تعداد دو دوز واکسن را دریافت کنند تا بتوان محدودیت ها را برداشت. البته پوشش ۷۰ درصدی واکسن مجوزی برای کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی یعنی فاصله گذاری اجتماعی و ماسک نیست. باید این پروتکل ها رعایت شده تا به انتهای همه گیری کرونا برسیم.

به گزارش ایسنا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان به صحبت های وزیر گردشگری و میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: قرار شده با برداشته شدن محدودیت ها ورود گردشگران نیز تسهیل یابد، البته طبق اعلام وزیر بهداشت ورود گردشگران هم از طریق ارائه کارت واکسن و کد ملی خواهد بود تا بتوان این افراد را از نظر شیوع پیدا نکردن بیماری کرونا کنترل کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.