طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان در خصوص انتصابات اخیر
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، مسعود پزشکیان در توضیح سوالش از بهرام عین اللهی گفت: علت طرح این سوال، انتخاب و انتصاب‌های وزیر بهداشت و درمان است. کسانی که مدیر ‌می شوند باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته و در بیرون منافعی نداشته باشند اما متاسفانه وزیر افرادی را انتخاب کرده که بیرون کار و مرکز دارند، طبیعی است که این افراد نمی‌توانند در دانشگاه به هیئت علمی‌ها و افراد دیگر بگویند در کارشان بمانند. وقتی خودشان بیرون می‌روند چطور می توانند بگویند بمانید و کار کنید؟ حتی اگر این افراد خوب و کارشناس هم باشند اما در بیرون کار می‌کنند و منافع دارند.

وی افزود: باید در دانشگاه کسانی در مسند قرار بگیرند که دلشان می‌سوزد و برای دانشگاه کار می‌کنند نه کسانی که بیرون کار می‌کنند و نمی توانند در دانشگاه حضور پیدا کنند، قبل از رای اعتماد به وزیر بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت با او صحبت کرده و قول داد که در چارچوب قانون برنامه عمل می کند. قرار بود کسانی که مدیر می‌شوند و اعضای مشغول در دانشگاه، فقط در دانشگاه کار کنند، وزیر هم قول داد که این اتفاق بیفتد اما متاسفانه در عمل این اتفاق نیفتاده به همین دلیل از وزیر سوال کردیم تا در این باره در مجلس توضیح دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این موضوع را با وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت نیز در میان گذاشتم، با عنایت به تمام این مسائل ما بر حسب وظایف قانونی عمل می کنیم، اگر قرار باشد که در ابتدای کار قوانین را خودمان تعریف کنیم و پایبندی به قانون نداشته باشیم، پس برای چه قانون می‌نویسیم؟ اگر اینطور باشد که هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، لزومی ندارد قانون نوشته شود!

پزشکیان اضافه کرد: بحث ما این نیست که اینها افراد خوبی و یا بدی هستند، اصلا همه اینها خوب و درست، اما حرف ما این است کسانی که می‌خواهند در دانشگاه کار کنند باید افرادی باشند که دلشان برای دانشگاه و سیستم بسوزد و منافعی در بیرون نداشته باشند که تضاد منافعی به وجود بیاید در این رابطه و در زمان آقای هاشمی هم همین اتفاق افتاد و با ایشان هم با همین مشکل را داشتیم و ایشان هم قول داد که همین اتفاق می‌افتد اما او هم به حرف خود عمل نکرد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد با اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند و یا دارای سمت و حکمی در وزارت بهداشت نیستند اما در انتصابات دخالت می‌کنند گفت: ما می گوییم در قانون کسانی که تضاد منافع دارند و منافع شان با بیرون گره خورده، نمی‌توانند تصمیماتی بگیرند که برای توسعه کشور باشند و فقط کاری می‌کنند که منافعشان در خطر قرار نگیرد بنابراین چنین آدمی را نباید در مسئولیت‌های اساسی کشور قرار داد و در سطح کلان کشور به اینها مسئولیت بسپارند. علت اینکه مشکل مملکت حل نمی‌شود این است که خودمان منافعمان را به منافع مملکت گره می زنیم که برخلاف قانون است.

به گزارش ایسنا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان در پاسخ به اینکه سوال شما از وزیر بهداشت در مجلس چه زمانی مطرح می‌شود؟ گفت: ما سوال را طراحی کردیم و هر زمان که نوبت آن شود مطرح خواهد شد، البته در حال حاضر سوال دیگری از وزیری وجود ندارد و فقط سوال من مطرح است و قاعدتا باید این سوال در اسرع وقت در دستور قرار بگیرد، باید وزیر به نمایندگان پاسخ دهد، کاری که انجام دادند خلاف قانون است و باید روال سوال بر اساس قانون در مجلس پیش برود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.