تا وقتی قیمت دارو واقعی نشود صنعت داروسازی توسعه نخواهد یافت
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، حسینعلی شهریاری روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در افتتاحیه نمایشگاه دارویی ایران فارما گفت: باید تشکر کنیم از صنعت داروسازی و داروسازان کشور که توانسته اند در تحریم‌ها صنعت را سرپا نگه دارند، بعد از شیوع کرونا هم شاهد بودیم داروهایی که نیاز بیماران بود، در داخل تولید شد و از واردات بی نیاز شدیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جایگاه صنعت داروسازی کشور گفت: در حال حاضر ایران جزو ۶ کشور اول دنیا در ساخت واکسن است و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است.

وی در خصوص اینکه چرا موافق ارز ترجیحی بودیم افزود: برای آزاد شدن ارز دارو ۶۰ هزار میلیارد پول نیاز است که به بیمه‌ها داده شود تا مردم تحت فشار افزایش قیمت دارو نباشند و ما می‌ترسیدیم این پول به بیمه‌ها نرود، بیمه‌های ما یک قلک هستند و فقط پول دریافت می‌کنند تا به مردم بدهند و اصلاً به عنوان یک صنعت عمل نمی‌کنند.

به گزارش مهر شانه ساز در پایان گفت: ما شاهد هستیم خیلی از داروهای حیاتی با ارز نیمایی می‌آید، دولت قیمت دارو را پایین نگه می‌دارد به خاطر اینکه به مردم فشار نیاید. لذا، باید به گونه‌ای از صنعت داروسازی کشور حمایت کنیم که بتواند صادرات داشته باشد، تا وقتی قیمت دارو واقعی نشود، صنعت توسعه نخواهد یافت.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.