دستیاران و دانشجویان PhD بیمه می شوند
 به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بهروز رحیمی در دیدار با محمد رئیس زاده ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه به منظور رفاه حال دستیاران پزشکی گفت: با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان تأمین اجتماعی سعی کردیم به یک گفتمان مشترک در حوزه بیمه دستیاران و دانشجویان PhD برسیم که البته بعد از برگزاری این جلسات به این تفاهم رسیدیم که بیمه تأمین اجتماعی خویش‌فرما و کاملا اختیاری برای دستیاران فراهم کنیم.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت ادامه داد: سالانه 15 میلیون تومان وام به دانشجویان PhD و دستیاران تعلق می گیرد که تا چهار بار می توانند این وام را دریافت کنند و استراتژی ما بر این است که این مبلغ را به 50 میلیون تومان افزایش دهیم.

وی ضمن تاکید بر تقویت وام دستیاران افزود: یکی از مزیت‌های بیمه خویش‌فرمایی این است که افراد بعد از فراغت تحصیل در هر شغل دولتی و خصوصی که مشغول به کار شوند می‌توانند بیمه خویش فرمایی را ادامه داده و جزو سابقه کاری آن ها  به شمار می‌رود، تاکنون 7800 ثبت نام در زمینه بیمه تامین اجتماعی داشته ایم و در تلاشیم تا بیمه خدمات درمانی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم کنیم که 50 درصد آن را وزارت بهداشت تقبل کرده و 50 درصد دیگر را صندوق پرداخت خواهد کرد.

رحیمی در پایان به ارائه بیمه تکمیلی که شامل خدمات دندانپزشکی و نازایی و .... بوده اشاره کرد و گفت: بسته خدماتی همچون زنان و زایمان، نازایی، خدمات دندانپزشکی و  خدمات سرپایی، خدمات آزمایشگاهی، پاراکلینیکی و... از جمله مواردی است که در قالب یک بسته حمایتی، در مسیر بیمه تکمیلی، سعی داریم برای این قشر ، فراهم سازیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در پایان ضمن تشکر از خدمات انجام شده در صندوق رفاه بر اهمیت معیشت  و شرایط زندگی دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: ان شاءالله در این دوره کاری با همکاری تنگاتنگ به موضوعات دستیاری رسیدگی ویژه خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.