تاکنون بیش از ۲۴۱ میلیون مبتلا به کرونا در جهان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۴۵.۷ میلیون مبتلا و بیش از ۷۴۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۴ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۱.۶ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۶۰۳ هزار و هند با بیش از ۴۵۲ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

بر اساس این فهرست، روسیه نیز با گذشتن از آمار ۲۲۳ هزار جانباخته تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشورهای اروپایی داشته است.

همچنین ایران با مجموع پنج میلیون و ۷۸۴ هزار و ۸۱۵ ابتلا و ۱۲۴ هزار و ۷۵ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در رتبه هشتم در بین ۱۰ کشور دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا قرار گرفته است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز "دوشنبه" به ترتیب به شرح زیر است:

1_ ایالات متحده ۴۵,۷۹۲,۵۳۲ مبتلا، ۷۴۴,۵۴۶ قربانی
2_  هند ۳۴,۰۸۱,۳۱۵ مبتلا، ۴۵۲,۳۲۱ قربانی

3_ برزیل ۲۱,۶۴۴,۴۶۴ مبتلا، ۶۰۳,۳۲۴ قربانی
4_ انگلیس ۸,۴۴۹,۱۶۵ مبتلا، ۱۳۸,۵۸۴ قربانی

5_ روسیه ۷,۹۹۲,۶۸۷ مبتلا، ۲۲۳,۳۱۲ قربانی
6_ ترکیه ۷,۶۵۴,۲۷۷ مبتلا، ۶۷,۶۲۳ قربانی

7_ فرانسه ۷,۰۸۹,۰۵۲ مبتلا، ۱۱۷,۲۶۵ قربانی
8_ ایران ۵,۷۸۴,۸۱۵ مبتلا، ۱۲۴,۰۷۵ قربانی

9_ آرژانتین ۵,۲۷۲,۵۵۱ مبتلا، ۱۱۵,۶۶۶ قربانی
10_ اسپانیا ۴,۹۸۴,۳۸۶ مبتلا، ۸۶,۹۷۴ قربانی

به گزارش ایسنا بر اساس آمار فوق در حال حاضر در ۱۵ کشور، شمار مبتلایان از رقم سه میلیون نفر عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که همچنان سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه، ایران، آرژانتین، اسپانیا، کلمبیا، ایتالیا، آلمان، اندونزی و مکزیک نیز بیش از سه میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.