داروی "اینترفرون" تاثیری در درمان بیماران کرونایی بستری ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محققان همچنین در این مطالعه در زیر گروهی از بیماران که به اکسیژن با جریان بالا نیاز داشتند، متوجه شدند که اینترفرون بتا ۱a با عوارض جانبی بیشتر و پیامدهای بدتری همراه است.

اینترفرون بتا -۱a دارای توالی اسید آمینه مشابه پروتئینی به نام اینترفرون بتا است که بطور طبیعی تولید می شود، اینترفرون بتا در طبقه ای از پروتئین ها به نام اینترفرون های نوع یک قرار دارد.

سلول های آلوده معمولاً اینترفرون های نوع یک تولید می کنند تا به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عوامل بیماری زا  به ویژه ویروس ها کمک کند. این در حالی است که اینترفرون بتا دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی است.

مطالعات آزمایشگاهی نشان دادند که واکنش طبیعی اینترفرون نوع یک، پس از عفونت با SARS-CoV-۲، ویروسی که باعث ابتلا به کووید-۱۹ می شود، سرکوب می شود. همچنین، مطالعات قبلی بر روی بیماران بستری در بیمارستان مبتلا به کرونا، کاهش تولید اینترفرون را در واکنش به عفونت SARS-CoV-۲ در بسیاری از بیماران نشان داد که این موضوع با ابتلا به بیماری شدیدتر همراه بود.

سایر مطالعات و داده های بالینی این فرضیه را تأیید کردند که درمان با اینترفرون بتا ۱a ممکن است پیامدهای سلامتی را در افراد مبتلا به کووید-۱۹ بهبود بخشد.

با این حال، در نهایت محققان این مطالعه دریافتند که تجویز اینترفرون بتا ۱a به همراه رمدسیویر در مقایسه با استفاده تنها از این دارو در بزرگسالان بستری مبتلا به کووید-۱۹ با فواید بالینی ارتباطی ندارد. نتیجه اولیه این مطالعه این بود که زمان بهبود، برای شرکت کنندگان دریافت کننده اینترفرون بتا ۱a به همراه رمدسیویر و بیمارانی که تنها رمدسیویر دریافت کرده بودند یکسان و به طور متوسط پنج روز بود.   همچنین احتمال بهبود بالینی نیز برای افراد هر دو گروه مطالعه یکسان و ۱۵ روز بود.

اینترفرون بتای ۱a در واقع داروی بیماری «ام. اس» است که در آمریکا با نام تجاری Rebif توسط شرکت داروسازی EMD Serono تولید می شود و به بازار عرضه می شود.

به گزارش ایرنا ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ "۲۴ آذرماه ۱۳۹۸" در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

جهش های ویروس کرونا در انگلیس، برزیل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

این مطالعه، تحت عنوان Adaptive COVID-۱۹ Trial Treatment Trial ACTT-3، از ۵ آگوست ۲۰۲۰ تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ انجام شد. این پروژه توسط "موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا" "NIAID" حمایت و تأمین مالی شده است.  

یافته های این مطالعه در مجله The Lancet Respiratory Medicine منتشر شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.