کشف جهش جدید ویروس کرونا دلتا در روسیه
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کامل حافظوف گفت: با توجه  نتایج توالی ژنوم ویروس SARS-CoV-۲ ذخیره شده در پایگاه داده VGARus، نوع AY.۴.۲ خط دلتا در حال حاضر در موارد جداگانه‌ای در روسیه یافت می‌شود. در برخی از محافل، نوع ژن جدید دلتا پلاس نامیده می‌شود.

وی افزود: نسخه AY.۴.۲ یکی از شاخه‌های متعدد خط "دلتا" است که احتمالاً چند مزیت نسبت به نسخه اصلی و دیگر سویه‌های ویروس کرونا  دارد. هنوز نمی‌توان گفت این جهش چقدر مسری‌تر است و دانشمندان در حال بررسی این موضوع هستند، احتمال شیوع  گسترده AY.۴.۲ در روسیه و جهان بسیار زیاد است. 

کارشناس ارشد اداره نظارت‌های بهداشتی روسیه گفت: تعداد دفعات ابتلا به این نوع کرونا در حال افزایش است، اما کارشناسان معتقد نیستند که این سویه کرونا مسئول افزایش روز افزون موارد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های مختلف است، به نظر نمی رسد این نوع از سویه "دلتا" کرونا بتواند افزایش بیشتر موارد ابتلا را ایجاد کند.

کامل حافظوف تاکید کرد: تنها واکسیناسیون به ویژه واکسیناسیون افرادی که هنوز به کووید ۱۹ مبتلا نشده اند، در مبارزه با آن کمک خواهد کرد که واکسن‌های مورد استفاده در روسیه در برابر AY.۴.۲ کاملاً موثر هستند.

همچنین ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس روز گذشته گفت نوع جدیدی از سویه دلتا در این کشور در حال گسترش است. به گفته دانشمندان انگلیسی، نوع جدید AY.۴.۲ ممکن است ۱۰-۱۵ درصد بیشتر از سویه دلتا عفونی باشد. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.