بررسی صحت و سقم مفقودی ۲۵۰۰ کیلو از پانسمان‌های اهدایی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمدعلی محسنی بندپی در مورد موضوع مفقود شدن بخشی از محموله اهدایی پانسمان بیماران پروانه‌ای گفت: طی بازدیدی که از مجموعه خانه "ای بی" یا همان بیماران پروانه‌ای داشتیم، تمام امکانات و خدمات رسانی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت به جرات می‌توانم بگویم؛ به عنوان یک ایرانی از وجود چنین زیر ساخت تمیز، پاک و منظمى که در مجموعه خانه بیماران اى بى بود؛ شخصا لذت بردم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طبق اخبار منتشر شده؛ حدود 2500 کیلو از پانسمان‌های اهدایی به بیماران پروانه‌ای «ای بی» مفقود شده است، اما متاسفانه در بازار آزاد به فروش می‌رسد. قبل از هر قضاوتى باید صحت و سقم این ماجرا تایید شود. در مجموع در خانه «ای بی» نظم، نظافت، تمیزی و حتی مدیریت درست را به عینه مى‌توان رویت کرد، در مورد بازشدن بسته‌های پانسمان بیماران پروانه‌ای باید توضیحاتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود و قصاص قبل از جنایت صورت نگیرد؛ باید چرایی باز شدن این بسته‌های اهدایی یونیسف مشخص شود.

وی افزود: طی توضیحاتی که در خصوص باز شدن بسته‌‌ها و مفقود شدن این محتوای آنها باید دانشگاه علوم پزشکی توضیح دهد آیا مراکز دیگری غیر از خانه "ای بی" وجود داشته است که مستقیما به آن‌ها سرویس می‌دهند و یا در جهت مقاصد دیگری این بسته‌ها گشوده شده‌اند، مقرر گردید دکتر شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری در خصوص مفقود شدن بسته‌های پانسمانی بیماران پروانه‌ای، جلسه‌ای را با بچه‌های ایران برگزار کند تا تکلیف این موضوع به درستی مشخص گردد و همچنین مسئولان بین المللی وزارت بهداشت به دنبال برگزاری جلسه‌ای به موازات برنامه‌هاى یونیسف در ایران هستند تا بتوانند پانسمان بیماران پروانه‌اى را بعد از ۴ ماه تلاش تامین کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت محسنى بندپى در پایان تصریح کرد: اگر باز شدن این بسته‌ها به منظور سرویس‌دهی به برخی از بیماران پروانه‌ای است، تخلف محسوب نمی‌شود، اما اگر باز شدن این‌ بسته‌ها به دلیلی غیر از مقاصد اینچنینی و فروش در بازار آزاد باشد، تخلف محسوب می‌شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.