تزریق واکسن کرونا در کشور از مرز ۱۰۰ میلیون دز گذشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، بر اساس آمار تفکیکی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در استان‌های کشورمان، تا آخرین ساعات ۲۵ آبان ماه، بالغ بر ۱۰۰ میلیون دز انواع واکسن به گروه‌های مختلف واجد شرایط تزریق شده است که از این میزان، بالغ بر ۵۶ میلیون و ۴۵ هزار و ۲۲۷ دز اول بوده و قریب به ۴۳ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۲۰۴  میلیون دز نیز در نوبت دوم تزریق شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در عین حال بالغ بر ۹۲ درصد این واکسیناسیون  در چهار ماه اخیر رقم خورده است؛ تزریق بیش از ۹۲ میلیون دز از ۱۰۰ میلیون دز واکسن تزریق شده تا به امروز که در سایه شتاب گرفتن واردات واکسن به کشورمان و در نتیجه فعالیت‌های وسیع و شبانه‌روزی در پایگاه‌های واکسیناسیون در سراسر کشور بوده است.

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، تا تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰، ۱۳۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۳۶۷ واکسن کرونا توزیع شده است.

بر این اساس مجموع تزریق واکسن کرونا در کشور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۰،  ۱۰۰ میلیون و ۶۸ هزار و ۷۰۳ دز بوده است.

تکمیل واکسیناسیون ۵۲ درصد جمعیت کشور

طبق اعلام وزارت بهداشت جمعیت کل کشور با احتساب جمعیت اتباع، بالغ بر ۸۴ میلیون و ۵۳ هزار نفر تخمین زده می‌شود. بر این اساس پوشش نوبت اول تزریق واکسن در کل جمعیت ۶۷ درصد و پوشش کامل واکسن در کل جمعیت، ۵۲ درصد است.

پوشش واکسیناسیون ۶۴ درصدی در بالای ۱۲ ساله‌ها

در عین حال تعداد جمعیت ۱۲ سال به بالا با احتساب جمعیت اتباع، ۶۷ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۸۴۸ نفر تخمین زده می‌شود. بر این اساس پوشش واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال، ۸۳ درصد و پوشش کامل واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال ۶۴ درصد بوده است.

آمار تفکیکی واکسیناسیون استان‌های کشور را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.