۴۱۵۰ واحد خون بند ناف در سازمان انتقال خون ذخیره‌ شده است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، پیمان عشقی روز چهار شنبه در آیین بزرگداشت ۱۷ نوامبر "۲۶ آبان" روز جهانی خون بند ناف با اشاره به اهمیت خون بند ناف گفت: از سال ۸۴ شورای انتقال خون مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه خون و پیوندهای بنیادی باید توسط سازمان انتقال خون تولید و فراهم شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون تاکید کرد: سال ۸۹ اولین فرایند نگهداری و پردازش سلول های بنیادی را راه اندازی کرده ایم و تا به امروز ۴۱۵۰ واحد خون بند ناف گرفته و نگهداری شده است، سازمان انتقال خون تنها بانک خون داوطلبانه است و مورد تایید سازمان های بین المللی علمی است و سازمان انتقال خون اقدامات درخشانی انجام داده و خون‌ و فرآورده های خونی را تامین و در اختیار نیازمندان قرار داده است.

امیرعلی حمیدیه رئیس مرکز پیوند بیمارستان مرکز طبی کودکان و دبیر ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی نیز در این مراسم گفت: علم پزشکی از حرکت نمی ایستد و به همین دلیل باید مرتب علم خود را  به روز کرده، ما سرباز کشور و خادم ملت هستیم، با اعمال تحریم ها و دیگر مسائل باید با سرعت زیاد فعالیت و تلاش کرده تا مردم از روش های درمانی جدید غافل نشوند و یک لحظه غفلت ما را به اندازه ۱۵ سال عقب می اندازد.

وی افزود: نباید توقع زیادی از دولت و وزارتخانه و دانشگاه های علوم پزشکی داشت و با توکل بر خدا می توان کارهای علمی خوبی را انجام داد، برای داشتن یک صنعت کامل در حوزه سلول های بنیادی باید زحمت کشید و تلاش دو چندان کرد. با چند محصول ایران ساخت می توان یک صنعت خوبی در حوزه های مختلف داشت.  
 
سعید محمدی معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون نیز گفت: پیوند سلول های بنیادی اتفاق خوبی در زمینه درمان بیماری های صعب العلاج است و سازمان انتقال خون در زمینه تامین خون و فرآورده های خونی یک بانک خون راه اندازی کرده است. این بانک خون نمونه های مختلفی از بند ناف را نگهداری می کند، امروزه تعداد ۴۱۵۰ نمونه در بانک خون ذخیره و مورد استفاده مراکز درمانی قرار گرفته است. درصد قابل توجهی برای بیماران از منبع غنی سلول های بنیادی استفاده بهینه می شود. ایرنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.