افزایش مبتلایانِ کرونا در آمریکا و تغییرِ دستورالعمل استفاده از واکسن یادآور
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، تنظیم‌کنندگان مقررات دارویی ایالات متحده تمامی افراد بزرگسال در این کشور را واجد شرایط دریافت دُز یادآور واکسن کووید-۱۹ دانسته و میلیون‌ها آمریکایی اجازه خواهند داشت تا با افزایش دوباره موارد ابتلا در روزهای اخیر از مصونیت بیشتری در برابر ویروس برخوردار شوند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها در ایالات متحده با تایید سازمان غذا و دارو، تمامی افراد بزرگسالی که حداقل شش ماه قبل، تزریق دُز دوم واکسن فایزر یا مدرنا برای آنان انجام شده باشد می توانند دُز یادآور را دریافت کنند.

پیش از این تزریق دُز یادآور برای همه دریافت‌کنندگان واکسن تک‌دز جانسون و جانسون و دو ماه پس از انجام واکسیناسیون مجاز شده بود.

کارشناسان آمریکایی تاکید کردند: تزریق دُز یادآور می تواند ایمنی فرد در برابر عفونت و پیامدهای شدید ناشی از آن را افزایش داده و یک عامل مهم در تقویت سیستم دفاعی ما در برابر ویروس به ویژه در تعطیلات زمستانی است.

به گزارش ایسنا پیش از این نیز اکثر بزرگسالان در ایالات متحده واجد شرایط دریافت دُز یادآور بودند اما طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها، کمتر از ۱۸ درصد آنان، دُز اضافی دریافت کرده‌اند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.