حق الزحمه دستیاران تخصصی افزایش می یابد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، ابوالفضل باقری فرد در خصوص اولین اصلاحات در ساختار دستیاری کشور گفت: در آغاز کار وزارت بهداشت در دولت جدید قول دادیم که بعداز سال‌های به وضعیت دستیاران تخصصی رسیدگی کنیم که با دستور مقام عالی وزارت، بسیج معاونت های تابعه و انجام اقدامات کارشناسی، به عنوان اولین گام، حق الزحمه دستیاران تخصصی افزایش می یابد. 

وی افزود: براین اساس، حق الزحمه دستیاران مجرد، ۶۰ میلیون ریال و دستیاران متاهل نیز ۸۰ میلیون ریال خواهد بود و اعتبار این افزایش نیز از محل درآمد اختصاصی بیمارستان های آموزشی کشور بوده که دستیاران محترم نقش مهمی در حصول آن ایفا می کنند، بدیهی است طبق دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد پزشکان، کارانه نیز به این عزیزان تعلق خواهد گرفت، پر واضح است که این اقدام پایان راه نبوده و سایر تمهیدات و تسهیلات در جهت اصلاح ساختار و کیفیت آموزش دستیاری کشور در حال انجام است. 

به گزارش وبدا معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان اضافه کرد: تاریخ آزمون دستیاری نیز به زودی اعلام می شود. با توجه به مشکلات قانونی گذشته و تعویق امتحانات قبلی به دلیل بیماری کرونا، به منظور تعیین و تثبیت تاریخ امتحان دستیاری، مراحل کارشناسی و هماهنگی با مراجع ذی ربط انجام شده و به زودی تاریخ برگزاری ازمون اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.