ایران و آلمان توان بالای خود را در مدیریت بحران کرونا نشان دادند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین نیکنام در حاشیه دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد گفت: تیمی از موسسه روبرت کخ آلمان اخیرا به دعوت مرکز مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت به ایران سفر کرده اند، این موسسه در آلمان نقشی شبیه مرکز مدیریت بیماری ها را دارد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت ادامه داد: شباهت هایی از نظر جمعیت، مجموع مبتلایان کرونا و مرگ و میر کووید۱۹ بین ایران و آلمان وجود دارد و فرصت خوبی برای تبادل تجارب در این حوزه بین دو کشور به وجود آمده است، آلمان این روزها با موج فزاینده ای از کرونا روبرو است. روز گذشته حدود ۶۰ هزار بیمار جدید در آلمان شناسایی شد که یکی از عوامل بروز موج جدید، عدم مراقبت و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه آلمان بوده است. در شرایط کنونی در این کشور، بیشتر جوانان مبتلا به کرونا می شوند. 

وی افزود: یکی از مشکلات آلمان، ساختار فدرالی آن است. موسسه روبرت کخ برنامه های بسیار خوبی را برای مقابله با کرونا در آلمان تدوین کرده اما ۱۶ فدرال آلمان، بر حسب شرایط خودشان این برنامه ها را اجرا می کنند، بررسی قرنطینه و تشدید محدودیت ها برای مقابله با موج جدید کرونا در دستور کار مقامات آلمانی است. در این کشور همچنین اجباری کردن تزریق واکسن در حال بررسی و مطالعه است اگرچه در برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر، تزریق واکسن، اجباری است و این موضوع در آلمان نیز در حال بررسی است.

همچنین آندریاس یانسن معاون موسسه روبرت کخ آلمان نیز در حاشیه دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته در ابتدای ماه مارس به همراه نمایندگان سازمان جهانی بهداشت سفری به ایران داشتم. برداشت ما از بیمارستانهای شهرهای مختلف ایران این بود که کادر بهداشتی و درمانی در مهار کرونا، تلاش های زیادی می کنند و این حرکت مثبتی در جهت پایان دادن به پاندمی کرونا است، ساخت واکسن های متعدد کرونا توسط ایران و تزریق گسترده واکسن، یک موفقیت بسیار بزرگ است و خیلی از افراد و مجامع بین المللی به موفقیت های ایران در واکسیناسیون اذعان کرده اند. 

وی در پایان افزود: سازمان جهانی بهداشت و رییس این سازمان بر توزیع عادلانه و دسترسی همگانی در دنیا به واکسن های کرونا تاکید دارند، دو روز پیش که آلمان را به قصد ایران ترک کردیم، تعداد مبتلایان جدید کرونا به رکورد ۵۰ تا ۶۰ هزار مورد رسید و همزمان شاهد این بودیم که تعداد موارد مرگ و میر و بیماران بستری در بخش های مراقبت های ویژه، کاهش یافت که این نشان دهنده تاثیر واکسیناسیون است و به طور متوسط حدود ۲۰۰ مورد مرگ و میر در آلمان ثبت می شود، ایران و آلمان در تعداد جمعیت، مجموع مبتلایان به کرونا و قربانیان این بیماری تقریبا با همدیگر شباهت‌های زیادی دارند و در دو کشور تلاش‌های بسیار زیادی برای کنترل کرونا شده و ایران و آلمان توان بالای خود را در مدیریت این بحران نشان دادند.

به گزارش ایرنا دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت روز گذشته "سه شنبه" در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.