هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره افزایش تلفات کرونا در اروپا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت روز گذشته "سه شنبه" اعلام کرد: پیش بینی می شود که تا ماه مارس حدود ۷۰۰ هزار نفر دیگر در اروپا بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست بدهند که بدین ترتیب مجموع آمار قربانیان در این قاره از ۲.۲ میلیون نفر فراتر خواهد رفت.

کارشناسان این سازمان همچنان افراد را به تزریق واکسن کرونا و دُز یادآور توصیه می کنند.

در گزارش این سازمان آمده است: در حال حاضر مجموع قربانیان این بیماری تنفسی در ۵۳ کشور اروپایی عضو سازمان جهانی بهداشت از ۱.۵ میلیون نفر فراتر رفته و آمار روزانه مبتلایان از اواخر ماه سپتامبر دو برابر شده است.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که طبق پیش بینی ها و بر اساس روند فعلی، مجموع آمار فوتی های کرونا در اروپا تا بهار سال آینده به بیش از ۲.۲ میلیون نفر می رسد و اکنون این بیماری عامل اصلی مرگ و میر در این منطقه است.

داده ها حاکی از آن است که فرانسه، اسپانیا و مجارستان از جمله کشورهایی خواهند بود که در اوایل سال ۲۰۲۲ با افزایش آمار بیماران بستری در بخش مراقبتهای ویژه مواجه خواهند شد.

به گزارش ایسنا سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شمار بالای افرادی که برای تزریق واکسن اقدام نکرده اند در کنار کاهش مصونیت ناشی از واکسن، موجب بالا رفتن میزان انتقال بیماری در اروپا شده است. همچنین غلبه سویه دلتای کرونا در کنار تسهیل محدودیت ها در گسترش شیوع بیماری نقش داشته است.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.