"پایان نابرابری ها، پایان ایدز"
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، HIV همچنان یک مشکل عمده بهداشت عمومی در سراسر جهان محسوب می شود به طوری که میلیون ها نفر را در دنیا تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته کارشناسان بهداشتی به رغم پیشرفت های قابل توجهی که در چند دهه گذشته در جهان حاصل شده، اما اهداف مهم تعیین شده برای سال گذشته میلادی "۲۰۲۰" محقق نشده است.

اختلاف، نابرابری و بی توجهی به حقوق بشر از جمله مواردی هستند که باعث شدند ایدز به یک بحران بهداشت جهانی تبدیل شود. همچنین شیوع کووید۱۹ نیز هم اکنون نابرابری ها و اخلال در ارائه خدمات به افراد مبتلا به HIV را تشدید می کند که این امر زندگی افراد مبتلا به این بیماری را با چالش های بیشتری روبرو کرده است.

شعار امسال روز جهانی ایدز، "پایان نابرابری ها، پایان ایدز" عنوان شده است. این شعار نابرابری ها در دسترسی به خدمات ضروری این بیماری را برجسته می کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت "WHO" در روز جهانی ایدز امسال، سازمان جهانی بهداشت از رهبران و کلیه شهروندان کشورها می خواهد تا به منظور مقابله با نابرابری هایی که باعث ابتلای افراد به HIV می شود گردهم آمده و افرادی را که به خدمات ضروری این بیماری دسترسی ندارند شناسایی کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.