نابرابری ها را پایان دهیم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در متن پیام وینی بیانیما آمده است:

درود من را به مناسبت روز جهانی ایدز، و نیز همبستگی ام با همگی در سراسر جهان در حالیکه با اثرات همزمان دو همه گیری مواجه هستیم، بپذیرید. امسال جهان بر سر برنامه جسورانه ای توافق کرد، که در صورتی که رهبران جهان آن را به انجام برسانند، به ایدز تا سال ۲۰۳۰ پایان خواهد داد. این واقعاً هیجان انگیز است.

وی افزود: هر کجا که رهبران با وحدت و جسارت عمل کرده، آخرین پیشرفت های علمی را با نیاز مردم، حقوق آنها و سرمایه گذاری کافی پیوند زده اند، موارد جدید اچ. آی. وی و مرگ های ناشی از ایدز هر روز نادر تر شده است.لیکن این مهم فقط در برخی نقاط و برخی جمعیت ها محقق شده است، بدون رویکردهای "نابرابری شکن" که برای پایان دادن ایدز نیازمند آن هستیم، جهان به سختی حتی از همه گیری کووید-۱۹ عبور خواهد کرد و کماکان بدون آمادگی در برابر همه گیری های آینده می ماند. این امری پر مخاطره برای همه ما می‌باشد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: پیشرفت در زمینه ایدز، که پیش از این هم از پس افتاده بود، حالا تحت تأثیر کووید-۱۹ سرکش بیش از قبل تحت فشار است. این منجر به اختلال در خدمات پیشگیری و درمان اچ. آی. وی، تحصیل در مدارس، برنامه های پیشگیری از خشونت و غیره شده است. مسیر کنونی ما منجر به مهار ایدز نمی شود و ما ناچار ده ها سال دیگر با آن زندگی خواهیم کرد. ما باید با تکیه بر اقدامات قاطع و ملموسی که کشورهای عضو سازمان ملل بر سر آن توافق کرده اند، با سرعت بیشتری اقدام به مهار نابرابری هایی کنیم که اچ. آی. وی را پیش می برد.

وینی بیانما تصریح کرد: مبارزه با ایدز درس های زیادی، نه تنها برای مهار خود ایدز بلکه برای مهار سایر همه گیری ها، به ما آموخته است و ما به فوریت نیازمند زیرساخت هایی با محوریت و راهبری جوامع به عنوان بخشی از نظام سلامت همگانی توانمند و بر اساس مسئولیت پذیری قوی جامعه مدنی، هستیم، نیازمند سیاست هایی هستیم که دسترسی به دانش را عادلانه و مقرون به صرفه می کند. هر فن آوری جدیدی باید بدون تأخیر به دست تمام آنهایی که نیازمند آن هستند، برسد. ما باید کارکنان سلامت خود را حمایت و تعداد آنها را جهت تأمین نیاز های فوری مان، افزایش دهیم،  حقوق بشر را حفظ و اعتماد نسبت به نظام های سلامت را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: این اقدامات باعث می شود شکاف ناشی از نابرابری ها را کاهش و ایدز را پایان دهیم. لیکن این اقدامات خیلی اوقات به شکل یکدست اعمال نشده، از بودجه کافی و اقبال عمومی نیز برخوردار نیستند. من درود میفرستم به جوامعی که در خط مقدم مبارزه با ایدز جنگیده، مؤثرترین رویکرد ها را ابداع، پیش برنده تغییر و تحول بوده، و رهبران جهان را به گام های جسورانه تشویق می کنند. من تأکید می کنم: به تلاش های خود ادامه دهید، رهبران جهان باید به سرعت دست به دست داده تا چالش های رویارو را از میان بردارند. من تأکید می کنم: شجاع باشید و به وعده های خود عمل کنید،  چاره ای بجز پایان همه گیری ایدز که امروز بیداد می کند و آمادگی برای همه گیری های آینده، نداریم. تنها رویکردهای موفقیت آمیز ما را به هر دو هدف میرساند. در حال حاضر، ما از هر دو آنها دور هستیم.

به گزارش وبدا معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در پایان گفت: اگر به نبرد نابرابری هایی برویم که مسیر پیشرفت را مسدود کرده است، قادریم وعده خود به پایان دادن ایدز را تا سال ۲۰۳۰ محقق سازیم. مسئولیت با ماست. هر دقیقه که می گذرد، یک زندگی گرانبها قربانی ایدز می شود. وقتی برای ما نمانده است.

نابرابری ها را پایان دهیم. ایدز را پایان دهیم. همه گیری ها را پایان دهیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.