مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک سیر طبیعی درمان را مختل می‌کند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، علیرضا زالی گفت: یکی از اقلام پر مصرف دارویی در دنیا و حتی کشورمان مصرف آنتی بیوتیک و به ویژه آموکسی سیلین است اما مصرف خودسرانه و بیش از اندازه آن می تواند سیر طبیعی درمان بیماری را از بین ببرد.

وی افزود: اگر آنتی بیوتیک ها بر اساس راهنماهای بالینی مصرف نشود، علاوه بر عوارضی که برای بیمار ایجاد می کند، باعث ایجاد تداخلات دارویی خواهد شد. بنابراین تمام اقلام دارویی و به ویژه آنتی بیوتیک ها باید طبق راهنماهای بالینی تجویز شوند. این راهنماها باید با کمک پزشکان و متخصصان عفونی و داخلی همچنین داروسازان تدوین شود، مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها باعث شده تا اثر بخشی آنها بر روی میکروب های نوظهور از بین برود و به همین دلیل شرکت های  فعال در حوزه سلامت به فکر تولید آنتی بیوتیک های جدید و قوی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در تهران در پایان گفت: با توجه به شیوع کرونا مشکل مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها، چندین برابر شده است. برخی از مردم تصور می کنند با بروز هرگونه تب در بدن باید آنتی بیوتیک مصرف کنند در صورتی که بسیاری از تب‌ها خودشان خوب می شوند و احتیاج به خوردن دارویی نخواهد بود، مصرف آنتی بیوتیک به ویژه در بیماری‌های ویروسی نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه با از بین بردن میکروب‌های خوب داخل روده ما را در مقابل ویروس‌ها بی سلاح‌تر می‌کنند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.