ضرورت اصلاح قانون در زمینه جرم زدایی و حبس زدایی پزشکان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، به همت معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی نشست هم اندیشی در زمینه مسائل حقوقی و قضائی جامعه پزشکی با حضور محمد رئیس زاده و قضات دیوان عالی کشور و هیات های انتظامی، قضات دادگاههای تجدید نظر و سرپرست دادسرای جرایم پزشکی، معاونین و مشاور حقوقی رئیس کل نظام پزشکی امروز در محل این سازمان برگزار شد.

بنابر این گزارش جرم زدایی و قضا زدایی از تخلفات و قصور پزشکی، حبس زدایی از مجازات های در نظر گرفته شده برای جامعه پزشکی، مذاکره با سازمان های بیمه گر به منظور افزایش زمان و سقف مالی پوشش بیمه ای پزشکان در دستور کار قرار گرفت، همچنین مقرر شد از طریق مذاکره با ریاست و معاونین قوه قضائیه، تلاش و پیگیری های لازم برای اصلاح قانون در مجلس شورای اسلامی به منظور جرم زدایی و حبس زدایی از جامعه پزشکی انجام شود.

گفتی است مذاکره با بیمه های دولتی و خصوصی از طریق بیمه مرکزی برای افزایش زمان پوشش بیمه ای "که در حال حاضر 4 تا 6 سال است" از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد تدابیر لازم در جهت اجرای این مهم اتخاذ شود تا در صورت مطرح شدن شکایت، جامعه پزشکی بتواند از مزایای بیمه استفاده نماید.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد معاونت آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی با تهیه بسته های آموزشی و ویدئویی و در اختیار نهادن آن به جامعه پزشکی، احتمال بروز قصور پزشکی را کاهش دهد و معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی هم مذاکرات لازم را با قوه قضائیه و مجلس پیگیری نماید. روابط عمومی سازمان نظام پزشکی

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.