اهدای ۲۶۰ هزار سرم تزریقی به ایران از سوی سازمان جهانی بهداشت
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، و بنابر اعلام روابط عمومی دفتر نمایندگی who در ایران، این محمولۀ سرم به ارزش ۱۵۶ هزار دلار هفته گذشته از گمرک بندر عباس در استان هرمزگان ترخیص و روز دوشنبه، ۱۵ آذر، وارد تهران شد.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در این رابطه گفت: تامین این سرم‌های حیاتی در شرایطی که نظام‌ بهداشتی به خاطر کووید-۱۹ تحت فشار قرار دارد، وزارت بهداشت را قادر می‌سازد تا خدمات درمانی را به موقع به مردم ایران و همچنین پناهندگان افغان ارائه دهد.

این محموله شامل ۱۶۰، ۰۰۰ بطری سرم رینگر، ۵۰، ۰۰۰ بطری سرم قندی و ۵۰، ۰۰۰ بطری سرم نمکی می‌شود، که هر سه برای مراقبت پزشکی و درمان بستری یا سرپایی بیماری‌های مختلف ضرورت دارند.

این کمک سازمان جهانی بهداشت با هدف جبران کاهش موقت در موجودی این سرم‌ها به دلیل افزایش بیماران بستری کووید-۱۹ در خلال موج پنجم همه‌گیری در کشور در ماه‌های شهریور و مهر انجام گرفت.

این محموله ۱۶۶ تنی که در ۱۱ کانتینر حمل می‌شد، به وزارت بهداشت تحویل داده شد تا در مراکز درمانی در سرتاسر کشور توزیع شوند.

سرم‌های وریدی به طور گسترده برای تزریق داخل وریدی، که یک روش رایج برای رساندن مایعات و دارو به بدن است، استفاده می‌شوند. سرم حاوی ویتامین و مواد معدنی یا دارو از طریق ست سرم مستقیما به داخل سیاهرگ تزریق می‌شود و اجازه می‌دهد دارو به سرعت از طریق جریان خون در بدن منتشر شود. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.