آنتی بادی واکسن فایزر در مقابله با اُمیکرون تا ۴۰ برابر کمتر است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، "الکس سیگال"، ویروس شناس مؤسسه تحقیقات سلامت آفریقا که هدایت این تحقیق را بر عهده دارد همچنین گفت: اگرچه توانایی این سویه برای فرار از آنتی بادی های واکسن قابل توجه است اما کامل نیست و این خبر خوبی است.

این مطالعه نشان داد: آنتی‌بادی‌های افرادی که در برابر کرونا واکسینه شده و همچنین به کووید مبتلا شده بودند، به طور قابل‌توجهی در برابر سویه اُمیکرون موثر عمل کرده است و نشان می‌دهد دُزهای یادآور ممکن است فواید قابل توجهی داشته باشند.

توانایی سویه جدید کروناویروس برای در امان ماندن از تاثیر واکسن بین پنج تا ۱۰ برابر بهتر از نوع بتا بوده، سویه ای که پیش از این از بهترین قابلیت برای مصون ماندن از اثربخشی واکسن برخوردار بوده است.

محققان بر این باورند که احتمالا سویه اُمیکرون از قابلیت در امان ماندن از آنتی بادی برخوردار است و هم نسبت به سایر سویه ها قدرت انتقال بیشتری دارد.

به گزارش ایسنا این مطالعه در سطح محدودی انجام گرفته و نتایج آن با بررسی ویروس زنده روی نمونه‌های خون ۱۲ فرد واکسینه شده بدست آمده است. به این ترتیب هنوز نمی‌توان به طور قطع در مورد اینکه تا چه میزان واکسن‌ها در پیشگیری از عفونت و انتقال سویه اُمیکرون در دنیای واقعی موثر هستند اظهار نظر کرد.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.