کشور‌های جهان برای مقابله با سویه جدید کرونا تدابیر پیشگیرانه اتخاذ کنند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سازمان جهانی بهداشت با هشدار درباره سویه جهش یافته جدید کرونا موسوم به امیکرون، خواستار همکاری کشور‌ها برای مقابله با آن شد.

تدروس ادهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت گفت: دولت‌ها باید پاسخ خود به همه گیری کرونا و سرعت واکسیناسیون در برابر کووید ۱۹ را همزمان با نگرانی‌ها درباره شیوع سویه امیکرون مورد ارزیابی قرار دهند. ما برای مهار همه گیری نیازمند پاسخ فوری هستیم.

وی افزود: گسترش جهانی سویه امیکرون می‌تواند تاثیر شگرفی در کنترل همه گیری داشته باشد. ما باید پیش از آنکه امیکرون به سویه غالب ویروس کرونا در جهان تبدیل شده و بیماران زیادی در بیمارستان بستری شوند آن را مهار کنیم. ما از تمامی کشور‌ها می‌خواهیم روند نظارت، انجام تست و قرنطینه را با جدیت دنبال کنند. هر گونه کوتاهی در این زمینه می‌تواند هزینه داشته باشد.

مارک رایان، مدیر بخش اضطراری سازمان جهانی بهداشت نیز در این زمینه گفت: شواهد اولیه حاکی از آن است که سویه جدید به راحتی قابلیت سرایت دارد و برای قطع زنجیره انتقال باید تدابیر بهداشتی تشدید شود.

مقامات بهداشت جهانی نگران هستند سویه جدید کرونا همزمان با جشن‌های آغاز سال جدید میلادی باعث افزایش شمار افراد بستری در بیمارستان و فشار مضاعف به سیستم بهداشتی کشور‌ها شود. از این رو، آن‌ها تاکید دارند کشور‌ها باید به دنبال تشدید اقدامات پیشگیرانه باشند.

کشور‌های رویکرد‌های متفاوتی در این زمینه اتخاذ کرده اند. دولت آمریکا می‌کوشد واکسیناسیون علیه کرونا را در میان کارکنان بخش خصوصی اجباری کند.

دولت بریتانیا نیز محدودیت‌های جدیدی پیش از آغاز سال جدید میلادی برای کنترل گسترش سویه امیکرون وضع کرده است.

کشور‌های ثروتمند غربی هم اینک به تمامی مردم خود توصیه می‌کنند دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کنند. این در حالی است که بسیاری از کشور‌های فقیر به دلیل توزیع ناعادلانه واکسن هم اینک درصد بسیار کمی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند. باشگاه خبرنگاران جوان

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.