توانایی حفظ پزشکان نخبه کشوری را نداریم
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محمد حسین انصاری مود در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان گروه های پزشکی با اشاره به این که توانایی حفظ پزشکان نخبه کشوری را نداریم گفت: باید در حفظ و نگهداری پزشکان کشور تلاش کنیم و به دلایل زیاد با افزایش ظرفیت پذیرش پزشکان مخالف هستم و این وضعیت مشابه این است که شما یک ظرف آبی دارید و این ظرف شکسته آب را نگه نمی دارد و شما می خواهید به این ظرف دائما آب اضافه کنید که این راه حل درستی نیست.

وی افزود :چه دلیلی دارد که بخواهیم نیروهای خودمان را افزایش دهیم در صورتی که توانایی استفاده از نیروهای فعلی را هم نداریم، نخبه پروری را در کشور بلد نیستیم، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای هر بیماری معمولی مجبور بودیم به خارج از کشور سفر کنیم در حالی که اکنون از کشورهای خارج برای درمان به ایران مراجعه می کنند و این باعث شده که جذب توریست پزشکی کشور ما افزایش پیدا کند.

رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد: برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پزشکان نخبه ایران را با بالاترین حقوق و کیفیتِ زندگی جذب می کنند. بازار کار آنها فریبنده بوده و جوانان ما جذب می شوند و می روند.بنده در شهرستانی زندگی می کنم که خودم دانشگاه علوم پزشکی آن را تاسیس کرده‌ام و زمانی که در آن شهرستان شروع به کار کردم 5 پزشک ایرانی و 25 پزشک هندی، بنگلادشی و افغانستانی بودیم.

انصاری مود اظهار کرد: اکنون از همین دانشگاه سالی 50 نفر فارغ التحصیل می شوند و در طول این 6 سال 300 نفر دانشجوی پزشکی فارغ التحصیل شدند. نکته اینجاست که از آن 300 نفر، فقط 20 نفر در استان مانده اند. طبق آمار 30 نفر از آنها استرالیا و عده کثیری از آنها در کشورهای عربی هستند، باید علل این اتفاقات کشف شود. متاسفانه ما فارغ التحصیل هایی داریم که فاقد کارایی لازم "کارایی و عملکردی که در شان جامعه پزشکی ایران باشد" هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی وی در پایان اضافه کرد: هر دانشجوی پزشکی که فارغ التحصیل می شود، انواع تعهدات دست و پا گیر از او گرفته می شود  که با روحیه انسان حتی با مظاهر اسلامی ما نیز مغایرت دارند، وزارت بهداشت باید قوانینی را وضع کند که پزشکان به ساده ترین نوع ممکن در زمانی که خدمت به جوامع آسیب پذیر می کنند از رفاه نسبی برخوردار باشند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.