قاطبه جامعه پزشکی از وضعیت اقتصادی و معاش خوبی برخوردار نیستند
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، سید موید علویان در نشست هم اندیشی با فعالان صنفی که امروز در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد با اشاره به روند افزایشی مهاجرت پزشکان گفت: نظام پزشکی تبلوری از یک جامعه مدنی است و با ایجاد اتاق فکر نسبت به جمع آوری نظرات کارشناسی اعضا و فعالین صنفی به منظور رفع مشکلات اقدام نموده ایم و یکی از اقدامات اصلی ما باید برطرف کردن مشکلات اعضای جامعه پزشکی باشد.

وی اتاق‌های فکر را نمودی از تجلی جامعه‌ی مدنی در عملکرد صنفی دانست که براساس خرد جمعی و با رویکرد مبتنی بر شواهد، راهکارها و ‌نظرات مشاهده ای خود را گردآوری و تدوین نموده اند افزود: اتاق های فکر  خروجی خود را برای مسئولین و نهادهای بالادستی و مراکز تصمیم‌سازی و نظارتی ارسال می‌کنند. تشریک مساعی در اخذ نظرات تمامی متخصصان نظام سلامت در جهت کاهش مشکلات، رفع موانع موجود و بهبود شرایط فعلی حرف مختلف درون دایره نظام سلامت هم از اهداف تاسیس این اتاق های فکر است.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که باید در عرصه تصمیم گیری خِرد جمعی را لحاظ کنیم خاطرنشان کرد: باید تغییرات لازم را در جهت مرتفع نمودن مشکلات جامعه پزشکی لحاظ کنیم و بپذیریم که وضعیت موجود مطلوب نیست زیرا قاطبه جامعه پزشکی از معاش و وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نبوده و برای تامین وضعیت مناسب زندگی مشکل دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پزشکی علویان در پایان اضافه کرد: سلایق و دیدگاه ها در حوزه سلامت گاهی متفاوت است ، بنابر این باید نسبت به جلوگیری از ایجاد دوقطبی در حوزه نظام پزشکی اقدام کرد و انجام کارهایی را تقویت کنیم که مسیر درست را به ما نشان می دهند.همچنین از بروز مشکلات درون خانوادگی تا حد امکان جلوگیری کنیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.