جهان آماده مقابله با بیماری همه‌گیر دیگری نیست
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، شاخص امنیت جهانی بهداشت نشان داد که ۱۱۳ کشور به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اصلا توجه ندارند و یا توجه اندکی دارند.

نتایج گزارش جدید نشان می‌دهد که جهان برای پیشگیری یا مقابله با یک بیماری همه‌گیر دیگر آمادگی ندارد زیرا بسیاری از کشورها اقدامات لازم برای آماده‌شدن در آینده را انجام نمی‌دهند.

شاخص امنیت جهانی بهداشت "GHS" ارزیابی آمادگی برای شرایط اضطراری و مشکلات بهداشتی مختلف توسط دانشگاه جان هاپکینز و اکونومیست تهیه شده است و این شاخص نشان می‌دهد که همه کشورها هنوز فاقد برخی ظرفیت‌های حیاتی هستند که مانع از توانایی آن‌ها در پاسخ‌گویی موثر به بیماری کووید-۱۹ می‌شود و آمادگی آن‌ها را برای تهدیدات این همه‌گیری و همه‌گیری آینده کاهش می‌دهد.

محققان اظهار کردند: سایر دسته‌ها ازجمله تشخیص و گزارش زودهنگام "۳۲.۳" پاسخ سریع و کاهش شیوع یک اپیدمی "۳۷.۶" بخش بهداشت کافی و قوی برای درمان بیماران و محافظت از کارکنان بهداشتی "۳۱.۵" تعهد به پایبندی به هنجارهای جهانی "۴۷.۸" و محیط خطر "۵۵.۸" نیز به مراتب کمتر از حداکثر ۱۰۰ امتیاز گرفتند.

با میانگین امتیاز جهانی پیشگیری ۲۸.۴ از ۱۰۰ و امتیاز تشخیص و گزارش زودهنگام ۳۲.۳ به نظر می‌رسد جهان به طرز وحشتناکی برای متوقف‌ کردن اپیدمی آینده قبل از تبدیل‌شدن به یک بیماری همه‌گیر آماده نیست. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.