ارائه اولین "استانداردهای جهانی سلامت" در حمایت از مهاجران و پناهندگان
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در روز جهانی مهاجران ۲۰۲۱، سازمان جهانی بهداشت "WHO" این روز را با ارائه مجموعه‌ای از استانداردها تحت عنوان "سلامت پناهندگان و مهاجران: استانداردهای شایستگی جهانی برای کارکنان بهداشتی" گرامی داشته است.

استانداردهای جهانی شایستگی برای کارکنان بهداشت، امکان مراقبت‌های باکیفیت و با آگاهی از فرهنگ ها را برای مهاجران و پناهندگان فراهم می کند که این امر گامی در جهت دستیابی به سلامت همگانی محسوب می شود.

هدف این استانداردها، راهنمای دانش و راهنمای برنامه درسی، تقویت نیروی کار سلامت و حمایت از ارائه خدمات بهداشتی با کیفیت و "مردم محور" و با آگاهی از فرهنگ ها به مهاجران و پناهندگان است.

این اولین مجموعه از استانداردهای شایستگی است که برای کارکنان بهداشتی که خدمات بهداشتی را به پناهندگان و مهاجران ارائه می کنند و همچنین برای مؤسسات آموزشی به منظور گنجاندن این استانداردها، دانش و مهارت های اساسی در آموزش کارکنان بهداشتی، تدوین می شود.

پناهندگان و مهاجران در دسترسی به خدمات بهداشتی مردم محور و با آگاهی از فرهنگشان در هر دو کشور ترانزیت و مقصد با موانعی روبرو هستند. این‌ مشکلات می‌توانند شامل تفاوت‌های زبانی و فرهنگی، تبعیض سازمانی و استفاده محدود از خدمات بهداشتی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، توسعه استانداردها و انطباق آنها با شرایط کشورها به کارکنان بهداشتی اجازه می دهد تا شیوه های مراقبتی با آگاهی از فرهنگ ها را بهبود بخشیده و منجر به نتایج بهداشتی بهتر برای پناهندگان و مهاجران در سراسر جهان شود.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.