آیا علائم ابتلا به اُمیکرون زودتر از سایر سویه‌ها بروز می‌کند؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، در هند ۱۴ مورد ابتلا به سویه اُمیکرون گزارش شده که تعداد موارد را به ۸۷ مورد افزایش داده است. بریتانیا با ۷۸ هزار و ۶۱۰ مورد، بالاترین تعداد موارد روزانه کووید ۱۹ را از زمان شروع همه‌گیری ثبت کرده است به همین دلیل پروفسور کریس ویتی، مدیر ارشد پزشکی بریتانیا، می‌گوید: با ادامه افزایش ابتلا ها، رکوردها در چند هفته آینده شکسته خواهند شد.

در حالی که همه ما از علائم قدیمی کووید ۱۹ مانند تب، خستگی، سرفه مداوم و از دست دادن حس بویایی و چشایی آگاه هستیم، کارشناسان معتقدند که علائم سویه اُمیکرون ممکن است متفاوت و غیر معمول باشد.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی اولین فردی که سویه اُمیکرون را شناسایی کرده، می‌گوید: این بیماری باعث عفونت‌های خفیف می‌شود و افراد مبتلا هیچ نشانه‌ای از علائم شدید را گزارش نمی‌کنند.

افراد مبتلا به اُمیکرون از تبی که خود به خود درمان می‌شود، گلو درد، خستگی و بدن درد شکایت داشتند.

در به‌ روز رسانی دیگری توسط وزارت بهداشت آفریقای جنوبی، پزشک عمومی، آنبن پیلای گفت: تعریق شبانه می‌تواند نشانه‌ ابتلا به سویه اُمیکرون باشد که در شب ایجاد می‌شود. همچنین می‌تواند با علائم دیگری از جمله بدن درد زیاد همراه باشد.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی "WHO" به‌ طور متوسط ‌از زمانی که فردی به ویروس آلوده شده تا زمان بروز علائم  پنج تا ۶ روز طول می‌کشد اما ممکن است این زمان تا ۱۴ روز نیز ادامه یابد.

اعتقاد بر این است که افراد آلوده به کووید می‌توانند به‌ طور موثر ویروس سارس کوو ۲ را  حدود ۲ روز قبل از شروع علائم و تا ۱۰ روز پس از آن به دیگران منتقل کنند. صرف‌ نظر از اینکه فرد علائمی داشته باشد یا نه، احتمال انتقال عفونت به دیگران وجود دارد.

موارد اُمیکرون در یک بازه زمانی کوتاه در سراسر جهان افزایش یافته و گفته می‌شود که علائم نوع جدید کمی غیر متعارف نیز هست اما آیا به این معنی است که دوره نهفتگی نوع جدید کوتاه‌تر از حد معمول است؟

در حالی که تحقیقات در این مورد هنوز ادامه دارد، کارشناسان معتقدند که علائم اُمیکرون می‌تواند زودتر از سویه‌های قبلی کووید ظاهر شود.

به گفته ساجد جاوید، وزیر بهداشت بریتانیا، تحلیل اخیر آژانس امنیت سلامت بریتانیا نشان می‌دهد زمان بروز علائم ابتلا به اُمیکرون ممکن است کوتاه‌تر از دیگر سویه‌ها باشد.

علاوه بر این احتمال یک دوره نهفتگی کوتاه‌تر سویه اُمیکرون یکی از دلایل نرخ انتقال بالاتر این سویه است. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.