شرط ورود به کشور تزریق ۲ دز واکسن و تست PCR منفی
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد وحیدی عصر سه شنبه در حاشیه جلسه با شهرداران در جمع خبرنگاران درباره کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس امیکرون گفت: این ویروس در کشور ما یافت شد و مسافری از کشور امارات این ویروس را به کشور منتقل کرد که تمهیدات لازم باید در این خصوص اندیشیده می‌شد.

وزیر کشور ادامه داد: تمهیدات و محدودیت‌هایی برای پیشگیری و کنترل سویه جدید کرونا در چند بخش اتخاذ شده است، قرار شد محدودیت‌های تردد برای کشورهایی که بیشتر اروپایی و آفریقایی هستند و نقطه شروع این سویه جدید بودند، اعمال شود. همچنین تردد به هفت کشور هم که از قبل مشخص شده به مدت دو هفته، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

وی افزود: رفت و آمد عمومی به مدت دو هفته برقرار نیست و تجار، سرمایه گذاران، دیپلمات‌ها و کسانی که برای درمان از قبل برنامه‌ریزی کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت هفت سرفصلی که قبلا مشخص شده است، سفر خواهند کرد. ضمن اینکه محدودیت‌های ترددی از داخل به خارج برای خارجی دیده شده است، ایرانیانی که از آن مسیرها می‌آیند، باید حتما ۲ دُز واکسن را زده و تست PCR منفی داشته باشند و در صورت لزوم در مرز مجددا PCR از آنها گرفته می‌شود و چنانچه PCR آنها منفی بود، می‌توانند وارد شود در غیر این صورت قرنطینه خواهند شد.

وحیدی گفت: با توجه به اینکه تزریق دز سوم واکسن ایمنی را به میزان قابل توجهی بالا می برد، ‌در جلسه قرارگاه مبارزه با کرونا بر تزریق دز سوم واکسن کرونا تاکید شد، وزارت بهداشت این موضوع را بررسی کرده و در قرارگاه تصویب و ابلاغ شد که به این موضوع اهتمام بورزند، تشدید رعایت مقررات بهداشتی ضروری است، بعضی از شهروندان نسبت به کرونا احساس عادی شدن شرایط را دارند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و یا سایر مقررات بهداشتی ضعیف شده است.

به گزارش ایرنا وزیر کشور در پایان تصریح کرد: امروز در شرایط خوبی هستیم و این شرایط به همت مردم و مسوولان دست اندرکار ایجاد شده است، نباید با بی‌احتیاطی در مقابل این سویه جدید که خیلی سریع انتقال پیدا می‌کند، این وضعیت مناسب از دست برود مردم باید همکاری‌های لازم را داشته باشند تا گرفتاری جدیدی از بابت این سویه جدید نداشته باشیم.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.