کمبود سرم و دارو برای مقابله با سویه جدید کرونا
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، عبدالحسین روح الامینی نجف آبادی  در مورد سویه جدید بیماری کرونا گفت: در طول دو سال اخیر با سویه‌های متفاوت بیماری کرونا مواجه بودیم که متاسفانه خسارات جانی و مالی فراوانی به همراه داشت، در مورد اُمیکرون نیز باید تمام احتمالات را در نظر بگیریم .

وی افزود: تاکنون اپیدمی کرونا چهره‌های متفاوتی از خود نشان داده است. مردم از ازدحام‌های خانوادگی و تجمع در دورهمی‌ها خودداری کنند و رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی را همچون استفاده از ماسک و رعایت مسائل بهداشت فردی را در دستور کار خود قرار داده و موضوع تکمیل واکسیناسیون به ویژه دز سوم در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس با اشاره به میزان آمادگی کشور برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: در حال حاضر آمادگی نسبی برای مقابله سویه جدید کرونا یا همان اُمیکرون در کشور وجود دارد در این بین نقش رسانه‌ها برای آگاهی مردم بی بدیل است پس باید بیش از گذشته به این موضوع توجه کنند.

روح الامینی در مورد کمبود دارو و سرم در کشور گفت: تحریم‌ها و حذف ارز دولتی از بودجه سال آینده باعث کمبود برخی از داروها در کشور شده و همچنان ادامه دارد؛ وزارت بهداشت پیش بینی لازم براى کمبود سرم و دارو براى مقابله با سویه جدید کرونا را باید داشته باشد. امیدوارم با تحولاتی که در بودجه سال آینده دیده می‌شود در تامین و تدارکات دارو با مشکل مواجه نشویم، اما ما نگران هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت رئیس کمیته دارو و غذای کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: حذف ارز دولتی یک تصمیم جدى است به احتمال زیاد مجلس در این راستا همراه دولت است اما این ارز باید به گونه‌ای حذف شود که جایگزین هایی که برای تامین دارو در نظر گرفته شده به موقع تامین شود تا مردم دچار هزینه اضافی و مشکلات دیگر نشوند.

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.