وضعیت همه‌گیری کرونا در استان‌ها
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، تا ظهر روز گذشته در کشور ۵۹ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۲۴ نفر دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۸۸ نفر دُز دوم و ۵ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۴۳ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۵۵ دُز رسید.

در عین حال بر اساس نموداری که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، تا هفته چهارم آذر ماه، میزان واکسیناسیون در کشور به ۷۰ درصد رسیده است.

وضعیت واکسیناسیون در قاره‌های جهان و همچنین مقایسه سرعت واکسیناسیون در ایران و جهان را می‌توانید در نمودارهای زیر مشاهده کنید:

همچنین طبق آخرین اطلاعاتی که از سوی وزارت بهداشت تا تاریخ سوم دی ماه منتشر شده است، هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز و وضعیت نارنجی نیست، ۵۳ شهر در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

در عین حال گزارش آخرین وضعیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کشور برای مقابله با ویروس کرونا، از تاریخ ۲۴ آذر تا یکم دی ماه ۱۴۰۰، نشان می‌دهد که میانگین رعایت پروتکل‌ها در کشور طی این مدت، ۴۷.۳۳ درصد بوده است.


وضعیت رعایت پروتکل‌ها در مدارس و چالش‌های مهم و پرخطر

همچنین گزارش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ از یکم آذر ماه تا یکم دی ماه ۱۴۰۰، که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده است، به شرح زیر است:

تعداد کل مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴۶۵۴۳ مدرسه است که از ۲۴ آذر تا یکم دی ماه ۱۴۰۰، از ۱۰۶۸۷ مدرسه بازرسی‌های بهداشتی انجام شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش‌آموزان "پذیرش بیش از حد ظرفیت" عدم رعایت فاصله‌گذاری مناسب بین دانش‌آموزان، عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله، عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش‌آموزان و کارکنان مدارس، فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها و تجمع والدین در مقابل ورودی و خروجی مقابل مدارس از جمله مهمترین چالش‌های مهم و پرخطر در مدارس بوده است.

بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته ۹۶ همه‌گیری

بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته چهارم آذر ماه ۱۴۰۰ مصادف با هفته ۹۶ همه‌گیری، نشان می‌دهد که در کشور تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۳۳۰۵ نفر، تعداد موارد بستری جدید در این هفته ۲۵۳۶ نفر و تعداد فوتی‌های جدید ۳۶۰ نفر بوده است.

تهران

در تهران نیز در هفته چهارم آذر ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ‌۴۶۲ نفر، تعداد موارد بستری جدید، ۴۶۹ نفر و تعداد فوتی‌های جدید ۵۱ تن بوده است.

در عین حال در تهران هم در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان نزولی بوده است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر شده است.


مرور روند همه‌گیری در کلیه استان‌های کشور تا پایان هفته چهارم آذر

روند همه‌گیری در کلیه استان‌های کشور تا پایان هفته چهارم آذر ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۹۶ همه‌گیری به شرح زیر است:

ایلام

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری استان از متوسط کشور بیشتر، اما میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر شده است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش یافته و فوت ایستا بوده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان نیز از متوسط کشور فراتر است.

کهگیلویه و بویر احمد

در هفته اخیر روند بستری و فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور بیشتر است.

یزد

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت کاهش یافته است. میزان موارد بستری استان از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر معادل متوسط کشور است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر روند بستری افزایش و موارد فوت افزایش بارز داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزن مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر شده است.

سمنان

روند بستری کاهش و فوت برای دومین هفته متوالی روندی ایستا داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بالاتر است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ ومیر از متوسط کشور بالاتر است.

مازندران

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان روندی ایستا داشته است. روند کلی سه ماهه اخیر نیز ایستا بوده است. میزان بروز موارد بستری از حد متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری استان کاهش یافته و موارد فوت ایستا بوده است. بروز موارد بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور بیشتر است.

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری نزولی و موارد فوت استان افزایشی بوده است. میزان بروز و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر است.

زنجان

در هفته اخیر روند بستری ایستا و فوت مختصری افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان مرگ‌ومیر هم از متوسط کشور پیشی گرفته است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان روندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و مورتالیتی استان کمتر از متوسط کشور شده است.

قزوین

موارد بستری نزولی و فوت استان روندی صعودی داشته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و مورتالیتی استان از متوسط کشور پیشی گرفته است.

همدان

در هفته اخیر موارد بستری ایستا و فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر شده است.

فارس

در این هفته موارد بستری کاهش و فوت استان روند صعودی بارز نشان می‌دهد. میزان بروز استان معادل متوسط کشور و مورتالیتی از متوسط کشور با شیب تندی بیشتر شده است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور بیشتر است.

گیلان

در هفته اخیر روند بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری معادل متوسط کشور و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر بوده است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری و موارد فوت استان روندی نزولی داشته است. بروز موارد بستری استان معادل متوسط کشور و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

چهارمحال و بختیاری

موارد بستری و فوت استان روند نزولی داشته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور بیشتر بوده است.

لرستان

موارد بستری کاهش و فوت استان افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر استان هنوز از متوسط کشور کمتر است.

مرکزی

در هفته اخیر روند بستری ایستا و موارد فوت استان نزولی بوده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

اصفهان

روند بستری و موارد فوت استان در این هفته نزولی بوده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

گلستان

روند بستری نزولی بوده و موارد فوت استان در این هفته کاهش داشته است. میزان بروز بستری و مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

البرز

در هفته اخیر کاهش روند بستری و افزایش موارد فوت استان ملاحظه می‌شود. بروز موارد بستری استان از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر به حد متوسط کشور صعود کرده است.

خراسان رضوی

روند بستری و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر و میزان مرگ‌ومیر استان معادل متوسط کشور بوده است.

هرمزگان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش و فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

قم

در هفته اخیر موارد بستری کاهش و موارد فوت استان ایستا بوده است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور پایین‌تر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر موارد بستری ایستا و فوت استان افزایش یافته است. میزان بروز بیماران بستری و مورتالیتی از متوسط کشور کمتر است.

بوشهر

روند موارد بستری کاهش و موارد فوت استان ایستا بوده است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

خوزستان

موارد بستری و موارد فوت استان در این هفته کاهش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر استان از متوسط کشور کمتر است.

ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.