جهان به اندازه کافی واکسن کرونا ندارد
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، گروه مشاوران سازمان جهانی بهداشت گفته است که با ادامه افزایش موارد ابتلا، حدود ۱۲۰ کشور در حال حاضر اجرای برنامه‌های دز سوم واکسن کرونا را آغاز کرده‌اند.

در همین حال تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است که هیچ کشوری نمی‌تواند به تنهایی بر کرونا غلبه کند.

با افزایش سرعت شیوع سویه امیکرون، تزریق دز سوم واکسن سطوح بالاتری از محافظت در برابر این نوع را فراهم می‌کند اما از سوی دیگر تجویز دزهای سوم و حتی چهارم نیز نابرابری واکسن را در سراسر جهان تشدید می‌کند.

در شش هفته منتهی به کریسمس، اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده مجموعا ۵۱۳ میلیون دز واکسن کووید-۱۹ تزریق کردند در حالی که کشورهای آفریقایی مجموعا تنها ۵۰۰ میلیون دوز در کل سال ۲۰۲۱ دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایندیپندنت،‌ نابرابری واکسن به این معنی است که کشورهای ثروتمند توانسته‌اند با تامین دزهای کافی برای واکسینه کردن کل جمعیت خود به تهدید ویروس پاسخ دهند در حالی که کشورهای فقیرتر این کار را نکرده‌اند، کشورهایی که کمترین امکانات را دارند که عمدتا در مرکز و جنوب آفریقا واقع شده اند. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.