چه تعداد دوز تقویت‌کننده کووید نیاز داریم؟
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، کارشناسان مطمئن هستند که دوز فعلی تقویت‌کننده‌های کووید محافظت قابل‌ توجهی در برابر بیماری‌های شدید ارائه می‌دهد.

دیوید توپهام، ایمونولوژیست در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر و مدیر مرکز عالی آنفلوآنزای نیویورک ایالات متحده، پیشنهاد کرد که فاصله بیشتر بین دوز دوم و سوم واکسن "بر اساس واکسن دریافتی" می‌تواند پاسخ ایمنی قوی‌تری ایجاد کند.

وی اظهار کرد: اگر ۶ ماه یا بیشتر بین دوز دوم و تقویت‌کننده صبر کنید، نه فقط تقویت ایمنی که از اولین واکسن دریافت کرده‌اید را شاهد خواهید بود بلکه افزایش پاسخ ایمنی نیز حاصل خواهد شد؛ به‌ طوری‌ که این ایمنی سایر ویروس‌ها و سویه‌ها را تشخیص می‌دهد، پاسخ ایمنی با دوز تقویت‌کننده محافظت بیشتری از افراد در برابر کووید ارائه خواهد کرد.

دوز تقویت‌کننده تا چه زمانی کارایی دارد؟

بارنی گراهام، معاون سابق مرکز تحقیقات واکسن موسسه ملی سلامت ایالات متحده، گفت: تاخیر در دوز سوم باید تضمین کند که آنتی‌بادی‌های تولید شده پس از تزریق تقویت‌کننده کیفیت بهتری دارد، ایمنی کووید باید به‌ طور طبیعی با قرار گرفتن گاه‌به‌گاه در برابر ویروس کرونا تقویت شود؛ حتی اگر آنتی‌بادی‌های ناشی از واکسن به مرور زمان کاهش یابد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده ممکن است در طولانی‌مدت به انواع دیگری از تقویت‌کننده‌ها نیاز باشد زیرا عوارض جانبی واکسن‌های پیام‌رسان "mRNA" کووید یعنی فایزر و مدرنا شاید سال به سال برخی از افراد را از دریافت آنه منصرف کند.

با این حال آکیکو ایوازاکی، ایمونولوژیست دانشگاه ییل، بیان کرد: از آنجایی که داده‌های اولیه نشان می‌دهد ایمنی تقویت‌کننده کاهش می‌یابد، بعید است که دوز سوم واکسن برای همیشه پاسخ آنتی‌بادی را برطرف کند و به نوعی دشوار است که از هر واکسنی برای این مورد استفاده کنیم. ایسنا

پایان پیام/

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.