مجلس پیگیر انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت است
به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، احمد نادری با انتقاد از سنگ‌اندازی وزارت بهداشت در برابر اصلاحات در وضعیت دسترسی به خدمات درمانی در کشور گفت: این وزارتخانه در اتفاقات اخیر نشان داده است که بیشتر حافظ منافع صنف پزشکی بوده است تا منافع مردم و کشور، با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد حتی در صورت تصویب افزایش ظرفیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مسئولین وزارت بهداشت تمام توان خود را برای جلوگیری از افزایش ظرفیت انجام خواهند داد.

وی با ابراز نگرانی از روند تصمیم گیری در خصوص طرح افزایش ظرفیت پزشکی در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: متاسفانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از گرفتن تصمیم قاطع و مشخص در خصوص افزایش ظرفیت پزشکی طفره می‌رود و این موضوع این شائبه را ایجاد کرده است که ممکن است در اثر فشار و لابی سنگین صنف پزشکی باشد. برای مثال هم اکنون مسئله کمبود پزشک متخصص و دندانپزشک در کشور به شدت محسوس است، اما متاسفانه در مصوبات و مصاحبه‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور به آن توجه نشده است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عقب افتادن تصمیم گیری در خصوص شکستن انحصار پزشکی تنها به نفع صنف پزشکان و برای لابی‌گری و فشار رسانه‎ای بر مسئولین برای خارج کردن این مصوبه از دستورکار است. به تاخیر افتادن تصمیم‌گیری در خصوص ظرفیت پزشکی با توجه به سالمندی جمعیت در ۲۰ سال آینده، سلامت مردم به خطر می‌افتد.

به گزارش ایسنا نادری در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایستادگی در برابر انحصارطلبان و فشار ذی‌نفعان، تصمیمات درست و لازم را در دستور کار قرار دهد. اما باید گفت در هر صورت راهکار اصلی رفع کمبودها انتزاع آموزش پزشکی از وزارت بهداشت است و مجلس قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

پایان پیام/

4 نظر

نظر خود را بنویسید

  • نظرات ارسال شده پس از تایید در وب سایت منتشر خواهند شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشند تایید نمی شوند.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی باشند منتشر نخواهند شد.